Chevy Equinox EV Forum banner

Nieuwe optie voor L2-laden op 100 ampère service

770 views 23 replies 11 participants last post by  Syngas  
#1 ·
We hebben enkele discussies gehad over het veilig gebruiken van L2 EVSE in huizen met 100 ampère.

Deze video beschrijft een vast bedrade box die uw realtime verbruik bewaakt en uw lader terugschakelt om de totale huisampère te beperken.

Het lijkt erop dat het "binnenkort" beschikbaar zal zijn.

#3 ·
Hmmm... Hoe het precies "stap terug" of vermogen kan verminderen van ELKE EVSE is een beetje een raadsel voor mij. Ik zou me voorstellen dat ze een soort dongle of tussenstekker hebben die past tussen het mannelijke J1772-handvat en uw vrouwelijke J1772-auto, en de auto "valse" EVSE-limietinformatie kan sturen, waardoor de auto de stroomsterkte vermindert.

Dit alles roept de vraag op: Hoeveel zal het kosten? Een nieuwe 200A-service is niet goedkoop, maar het heeft veel langetermijnvoordelen – het voegt doorverkoopwaarde toe aan uw huis, maakt gebruik van meer elektrische apparaten mogelijk, maakt het gemakkelijker om zonne-energie te installeren, enz.

Als dit ding $100 kost, dan geweldig. Maar als het $500 of $1000 kost, is het beter om het gewoon te accepteren en uw paneel te upgraden.

#4 ·
Emporia EVSE heeft al Power Smart dat de EVSE-belasting in realtime dynamisch balanceert. Het is inbegrepen in de Pro EVSE-prijs, maar Classic EVSE kan ook worden geüpgraded.

Hoewel ik niet denk dat ik het nodig had, heb ik mijn Classic EVSE geüpgraded, zodat het nu een ingebouwd EMS (energiemanagementsysteem) heeft.

#5 ·
u vindt er al een paar die bestaan
Ik heb ze nog niet zo gezien, maar ik heb ook niet echt gekeken.

Waarom kiezen voor Stepwise boven andere oplossingen voor lastbeheer?

In tegenstelling tot traditioneel lastbeheer dat apparaten alleen in- of uitschakelt, gebruikt Stepwise dynamisch lastbeheer om het vermogen in realtime intelligent aan te passen. Dit zorgt voor soepel laden van elektrische voertuigen en thuis-elektrificatie zonder onderbrekingen of dure paneelupgrades. Bovendien wordt onze hardware met trots in Amerika vervaardigd, wat zorgt voor betrouwbare, hoogwaardige technologie
Hoe kan het precies "stapelen" of het vermogen van ELKE EVSE verminderen?
Het vermindert het vermogen op het binnenkomende circuit. Het werkt ook op andere apparaten.

#6 ·
Ik heb ze niet zo gezien, maar ik heb niet echt gekeken.

Het vermindert het vermogen op het binnenkomende circuit. Het werkt ook op andere apparaten.
Dat is blijkbaar ook hoe de Emporia-unit werkt. Ik heb hun EVSE niet, maar ik heb onlangs het monitorsysteem in mijn paneel geïnstalleerd en het is echt gaaf om te zien wat al het vermogen verbruikt. (In mijn geval was het mijn luchtontvochtiger!)

#8 ·
Hun algemene verklaring over universele compatibiliteit is dus misleidend. Het zal niet werken met alle EVSE's wat betreft dynamisch zijn - het lijkt erop dat ze OCPP-compatibel moeten zijn (Open Charge Point Protocol). De meeste EVSE's zijn dat niet, en duidelijk niet-slimme EVSE's ook niet. Dus het beste wat je daar krijgt is aan/uit. Misschien werken ze samen met niet-OCPP-leveranciers (zoals ze Tesla-ondersteuning vermelden), maar de tekst is nog steeds misleidend - beschrijft het best case scenario.

#9 ·
Ik heb het hoofdservicepaneel vorig jaar bij de installatie van onze zonne-energie op 200A geüpgraded. Het kostte $ 6.000. Dus, als we het niet hadden geüpgraded, zou de EMS EVSE een aanzienlijke besparing zijn geweest.

Mijn is normaal ingesteld op 200A Service met een toegewezen minimum van 8A. Als de totale belasting de servicebeoordeling nadert, wordt deze teruggebracht tot 8A. Tijdens normaal gebruik zullen we bijna nooit de 200A servicebeoordeling benaderen. Maar deze EMS zal erg handig zijn wanneer we op batterij en zonne-energie werken of op een generator zonder net. Ik kan de servicebeoordeling verlagen tot een lagere ampère en toch de EVSE gebruiken tegen een lagere aangepaste snelheid binnen de ingestelde maximum.

Image

#12 ·
https://www.getstepwise.com/product said:
Wanneer de Stepwise Tap is geïnstalleerd, is deze een centraal knooppunt tussen het paneel en het apparaat, die het energieverbruik monitort en de energieafname van het apparaat regelt op basis van realtime feedback. Systeemplaatwaarden worden tijdens de installatie geconfigureerd, ingesteld om nooit meer dan 80% paneelgebruik toe te staan.
Dus ik vermoed dat dit werkt voor resistieve belastingen is dat het apparaat de spanning verlaagt om de energieafname te verminderen.

Sommige EVSE en in-voertuigladers stoppen met opladen tussen 80-90% van de verwachte spanningen, maar andere blijven werken. Dit geldt echter ook voor zwembad- en spa-verwarmers. Ze hebben ingestelde drempelwaarden waarbij ze uitschakelen om te voorkomen dat de pompen continu draaien.

#13 · (Edited)
Dus ik vermoed dat dit werkt voor resistieve belastingen is dat het apparaat de spanning verlaagt om de stroomopname te verminderen.

Sommige EVSE en in-vehicle laders stoppen met laden tussen 80-90% van de verwachte spanningen, maar andere blijven werken. Dit geldt echter ook voor zwembad- en spa-verwarmers. Ze hebben ingestelde drempelwaarden waaraan ze uitschakelen om te voorkomen dat de pompen continu draaien.
Nee - dit is een eenvoudig relais-gebaseerd lastbeheerapparaat: aan / uit zoals vermeld op het specificatieblad. Er is geen spanningsaanpassing aan de uitgang - dat zou een ramp betekenen voor elk aangesloten apparaat.

#15 ·
Als dit anders is dan andere load management systemen, dan beantwoordt het een vraag die niemand had.

De EVSE is een ideale gebruiker met lage prioriteit, en heeft ingebouwde load reduction (de EVSE kan met de auto praten om de laadsnelheid te verminderen), en een batterij (duh) om binnenkomende energie te bufferen.
Dus wanneer de airco, de droger, de hot tub of wat dan ook aangaat, vertragen of pauzeren ze de auto, en starten later weer. Het is eigenlijk een behoorlijk slim systeem, ideaal voor peak shaving.
Als procesingenieur, ik trek mijn hoed.