Chevy Equinox EV Forum banner

Niet-EV's blokkeren opladers

2.6K views 40 replies 19 participants last post by  bijlee  
#1 ·
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt bij een openbare oplader? Ik kwam aan bij een Tesla supercharger en deze niet-EV nam opzettelijk mijn plek in voordat ik erin kon rijden. Vervolgens liep hij over een halflege parkeerplaats naar een Target-winkel. Ik moest 15 minuten wachten tot er een plek vrijkwam die mijn Equinox EV kon accommoderen. De volgende oplader was 30 mijl verderop langs de snelweg. Is dit een nieuwe manier waarop anti-EV-mensen hun minachting voor elektrische voertuigen tonen?

Attachments

#4 ·
Om de vraag van de vragensteller te beantwoorden: nee, dit bestaat al zo lang als het opladen van EV's bestaat. Het heet ICE-ing, zoals in "Internal Combustion Engine", waarbij een niet-EV een beschikbare oplader bezet om deze onbeschikbaar te maken voor de EV.

Kortzichtige mensen moeten zich bedreigd genoeg voelen om dit gedrag te vertonen - bedreigd dat overheidsmandaten zouden kunnen komen om eerst de verkoop van ICEV's te voorkomen en dan misschien hun bestaan.

#7 ·
Zoals anderen al zeiden, niets nieuws. We waren aan het opladen bij een Tesla-station naast een Dunkins in New Hampshire. Er waren genoeg parkeerplaatsen direct voor de deur. Een stel reed voor in een pick-up en parkeerde in plaats daarvan voor een Tesla-oplader en liep toen over de parkeerplaats naar de Dunkin. Ze waren er niet lang, er waren genoeg opladers beschikbaar, maar het was een kleine, onbenullige daad.

#8 ·
Hij zou zijn teruggekeerd en vier platte banden hebben aangetroffen. Niet beschadigd, maar vier kleine steentjes in de ventieldopjes om alle vier de banden plat te maken.

• Like
Reactions: Hobbitish and MikeZ
#11 ·
Hij kwam naar buiten rennen en smeekte de agent om zijn vrachtwagen niet weg te slepen.
Lol klassiek - idioten zijn meestal lafaards en lopen direct leeg als ze een tegengestelde kracht voelen 🤷‍♀️ Niets nieuws daar.

• Like
Reactions: Kenny
#10 ·
In Ontario is er een speciaal bord om EV-oplaadpunten aan te duiden. Als er een benzineauto geparkeerd staat, kan dit gemeld worden en wordt deze bekeurd en/of weggesleept.

#17 · (Edited)
Onze Walmart vaak ICED. De politie heeft het zo druk met winkeldieven dat ze geen tijd hebben om parkeerders met kippenhemden te bekeuren.
In een interview over de lancering van Walmart's eigen DC snellaadnetwerk, zei hun vertegenwoordiger dat ze deze niet te dicht bij de ingang zouden plaatsen om ijsvorming te voorkomen. Dit suggereert dat een deel van het probleem wellicht niet opzettelijke kwaadaardigheid is, maar eerder onzorgvuldigheid.

#14 ·
Vaker bij Tesla dan bij andere DCFC? Of bij bepaalde retailers? Of is het gewoon overal? Ik ben gewoon benieuwd of de kans om in deze situatie terecht te komen op de een of andere manier kan worden verkleind. (Behalve in mijn oprit, waar ik oplaad)

#20 · (Edited)
Vaker bij Tesla dan bij andere DCFC? Of bij bepaalde retailers? Of is het gewoon overal? Ik ben gewoon benieuwd of de kans om in deze situatie terecht te komen op enigerlei wijze kan worden verkleind. (Behalve in mijn oprit, waar ik oplaad)
Mijn gok is dat er minder problemen zouden zijn op grote DC-snellaadlocaties, zoals een groot aantal laadpalen in een Supercharger-complex. Ik vermoed dat je meer problemen zou hebben bij enkele of dubbele laadstations (AC of DC) die handige parkeerlocaties hebben en volledig kunnen worden geblokkeerd door één voertuig.

#16 ·
Waarschijnlijk minder waarschijnlijk bij een Tesla Superstation of bij tankstations of andere benzinestations.

Het gebeurt meestal overal waar er eikels zijn, dus ah...

Volgens anekdotisch bewijs rijden de ICErs meestal in een vrachtwagen.
Lees een rapport op PlugShare waar een kleine pick-up achteruit reed naar een EVGo-oplader en de oplaadkabel gewoon in de laadbak gooide, alsof dat legaal is!

#21 ·
Ik vermoed dat veel hiervan pure luiheid is van de kant van de bestuurder. Het zullen dezelfde zijn die op gehandicaptenparkeerplaatsen parkeren om een stukje verder lopen te besparen.
Weet je niet dat mensen die dit doen, geestelijk gehandicapt zijn? Ze kunnen geschreven borden niet begrijpen.

#22 ·
EV-parkeerders kunnen net zo irritant zijn. Ik probeerde op te laden bij een veerbootparkeerplaats met, denk ik, 12 stations en ze waren allemaal bezet - allemaal EV's, maar 5 waren niet aangesloten. De parkeerplaats is enorm en er waren veel gewone parkeerplaatsen beschikbaar, maar de EV-oplaadplaatsen bevinden zich op de voorste rij. De verwende eikels waren hoogstwaarschijnlijk forenzen die voor de dag naar San Francisco gingen.

#31 ·
EV-parkeerders kunnen net zo irritant zijn. Ik probeerde op te laden op een parkeerplaats bij een veerboot die, denk ik, 12 stations heeft en die allemaal bezet waren - allemaal EV's, maar 5 waren niet aangesloten. De parkeerplaats is enorm en er waren veel gewone parkeerplaatsen beschikbaar, maar de EV-oplaadplaatsen bevinden zich op de voorste rij. De geëigende eikels waren hoogstwaarschijnlijk forenzen die voor de dag naar San Francisco gingen. View attachment 7875
View attachment 7877 9
View attachment 7876
Ja, het zou jammer zijn als ze erachter zouden komen dat ze lekke banden hebben door verwijderde ventielen…

#24 ·
De oplossing is dat de eigenaar iedereen wegsleept die in een EV-oplaadplaats zit die niet actief is aangesloten op de oplader. Dit betekent ook dat er verbindingskosten in rekening moeten worden gebracht als het voertuig niet actief wordt opgeladen.

#25 ·
De oplossing is dat de eigenaar van het onroerend goed iedereen wegsleept die in een EV-oplaadpunt zit dat niet actief is aangesloten op de oplader. Dit betekent ook dat er verbindingskosten in rekening moeten worden gebracht als het voertuig niet actief wordt opgeladen.
De sleepoptie zou kunnen werken als er genoeg gevallen in het nieuws komen om als afschrikmiddel te dienen. Het bedrijf wil waarschijnlijk geen niet-EV-klant boos maken die een hogere winst kan opleveren met aankopen.

De verbindingskosten werken niet tenzij er een parkeerwachter is.

Ik heb een video bekeken van een oplaadterrein in China waar korte palen werden gebruikt die met behulp van Bluetooth naar beneden kwamen tijdens het parkeren. Dat werkte daar omdat er geen grote vrachtwagens waren.

#27 ·
Heeft iemand dit meegemaakt bij een openbare oplader? Ik kwam aan bij een Tesla supercharger en deze niet-EV nam opzettelijk mijn plek in voordat ik kon inrijden. Toen liep hij over een halflege parkeerplaats om een Target-winkel binnen te gaan. Ik moest 15 minuten wachten tot er een plek vrijkwam die mijn Equinox EV kon herbergen. De dichtstbijzijnde oplader was 30 mijl verderop op de snelweg. Is dit een nieuwe trend die anti-EV mensen gebruiken om hun minachting voor elektrische voertuigen te tonen?
Oh ja, gebeurt vaak. Hier is je typische testosteron-vergiftigde kleine macho-sukkel die vorige week zijn territorium afbakende op de luchthaven van Indianapolis. En ik heb het gecontroleerd - het was ook niet de PHEV-versie van Jeep. Let op het rode oplaadlampje op mijn dashboard - het is rood omdat mijn toegewezen paal niet werkte. Hij weigerde me de gebruik van de werkende paal op zijn plek omdat ik hem niet naar me toe kon laten reiken. :mad: Maakt iemand ventieldopjes voor bandenleegloop?

Attachments

#30 ·
Oh ja, gebeurt vaak. Hier is je typische testosteronvergiftigde kleine macho-sukkel die vorige week zijn territorium afbakende op de luchthaven van Indianapolis. En ik heb het gecontroleerd - het was ook niet de PHEV-versie van Jeep. Let op het rode oplaadlampje op mijn dashboard - het is rood omdat mijn toegewezen paal niet werkte. Hij weigerde me de gebruik van de werkende paal op zijn plek omdat ik hem niet naar me toe kon brengen. :mad: Maakt iemand ventieldopjes voor banden?
Om niemand ideeën te geven, maar Grainger heeft een set van deze ventieldopjes met het gereedschap aan het uiteinde om ventielstelen aan te draaien (of los te draaien). Slechts $1,97 voor een set van vier.
Image

#33 ·
Het zou fijn zijn als EV-laders werden gerangschikt als benzinepompen: rijstroken waar je doorheen rijdt, met een luifel erboven. Dit zou het opladen gemakkelijker maken als je een aanhanger trekt. Zou er ook minder uitnodigend uitzien als plek om gewoon te parkeren.

#35 ·
Het zou fijn zijn als EV-laders werden gerangschikt als benzinepompen: rijstroken waar je doorheen rijdt, met een luifel erboven. Dit zou het opladen gemakkelijker maken als je een aanhanger trekt. Zou er ook minder uitnodigend uitzien als plek om gewoon te parkeren.
We zien er langzaam meer van.

#41 ·
Hoezeer het leeg laten van de banden me ook voldoening zou kunnen geven, betrapt worden door de eigenaar zou kunnen leiden tot een woordenwisseling en geweld, vooral omdat er een risico is dat je te maken hebt met een idioot die mogelijk problemen heeft met impulsbeheersing, mogelijk als gevolg van het misbruik van steroĂŻden.

Misschien, maar dan ook misschien, is het een persoon die een medische noodsituatie had en zijn auto op de eerste beschikbare plek moest dumpen en in een ambulance moest vertrekken. Als je vrouw in een Walmart-parkeerplaats in arbeid zou komen of je een hartaanval zou krijgen, zou je het vervelend vinden om de volgende dag terug te keren en je banden leeg te vinden...
Ik betwijfel of iemand van ons dit ECHT zou doen, Andre. Bovendien zijn er overal camera's..
Het is echter wel fijn om stoom af te blazen!