Chevy Equinox EV Forum banner

Dus GM verhoogt de prijs van de Equinox EV en stelt vervolgens de leveringsdata uit

1 reading
5.7K views 43 replies 15 participants last post by  Andre YUL  
#1 ·
Maar velen hier zeiden een jaar geleden dat GM nooit een EV zou verkopen voor bijna $30.000. Dan krijgen we wat valse tegenstand over leverdata die tot de zomer kunnen uitlopen. Wordt dit het opbouwen van vertrouwen bij de klant genoemd of eerder "vis of snijd het aas"? Het zou me niet verbazen als "leren jas" Mary medio zomer zegt dat de EV met de onderste afwerking begint bij bijna $40.000 en begin 2025 wordt uitgerold. Praat over een kostbare gletsjerstal jaar in, jaar uit.

#2 ·
Maar velen hier zeiden een jaar geleden dat GM nooit een EV zou verkopen voor ongeveer $30.000
De Equinox EV 1LT toont een prijs van $34.995. Dat lijkt me dichtbij. Ik had nooit $30k verwacht. De website zegt medio 2024. Speculeren daarna is tijdverlies.

Aan de andere kant ben ik er zeker van dat een deel van die $34.995 de UAW-arbeiders zal helpen met hun nieuwe sprong in lonen en voordelen. De prijs werd aangekondigd op dezelfde dag dat de UAW en GM tot een overeenkomst kwamen.

• Like
Reactions: obermd
#3 ·
De Equinox EV 1LT toont een prijs van $34.995. Dat lijkt me redelijk. Ik had nooit $30k verwacht. De website zegt medio 2024. Speculeren daarna is tijdverlies.

Aan de andere kant ben ik er zeker van dat een deel van die $34.995 de UAW-arbeiders zal helpen met hun nieuwe loonsverhoging en voordelen. De prijs werd aangekondigd op dezelfde dag dat de UAW en GM tot een overeenkomst kwamen.
Arbeidskosten zijn meestal slechts 5%-8% van een voertuig. Dus als ze een loonsverhoging van 25% kregen, vertaalt zich dat in slechts een stijging van 1,5%-2% van de productiekosten (dus ongeveer $500). Ik denk dat het meeste van dat extra geld (althans op de 1LT) naar de grotere batterij en het grotere display ging die ze hebben toegevoegd. Ik vraag me nog steeds af of het ook de light-bar zal hebben of niet.

#7 ·
Ik geloof dat de 1LT dicht bij de nieuwe geadviseerde prijs zal liggen. Wat af kan wijken, zijn de leverdata en het aantal geproduceerde exemplaren kan erg klein zijn, vooral voor de laagste prijsklasse.

$40K US voor de 1LT is zeer onwaarschijnlijk, aangezien een zeer goed uitgeruste 2RS uitkomt op $49K. Het is misschien niet precies $35K, maar ik ben ervan overtuigd dat de 1LT er heel dichtbij zal zitten.

#8 ·
Geweldige punten over de batterijgrootte en de toename van het scherm, misschien, HVACman. Misschien denkt GM dat de kleinere batterijgrootte zou zijn weggekwijnd? Aan de andere kant, tot de batterij-upgrade, had mijn Bolt 259 mijl bereik en dat was zeer adequaat. Nu is het in de 300 mijl bereik. Ik denk dat een Equinox met een bereik van 250 mijl bij velen zou passen.

Anderen hebben de theorie dat Chevy ook een differentiatie wil met de Boltium, met de basis Equinox EV 1LT prijs dicht bij een top trim Boltium.

Het verplaatsen van de uitrol van de lente naar "midden zomer" is teleurstellend.

Voor mij zijn de grotere vragen: 1) zullen dealers de verkoop doden met een hebzuchtige markup, en 2) zal Chevy alles maken wat ze kunnen verkopen, of zullen ze de productie beperken?

#9 ·
Geweldige punten over de batterijgrootte en de toename van het display, misschien, HVACman. Misschien gelooft GM dat de kleinere batterijgrootte anders zou zijn weggekwijnd? Aan de andere kant, tot de batterij-upgrade had mijn Bolt 259 mijl bereik en dat was zeer adequaat. Nu is het in het bereik van 300 mijl. Ik denk dat een Equinox met een bereik van 250 mijl voor velen geschikt zou zijn geweest

Anderen hebben de theorie dat Chevy ook een differentiatie wil met de Boltium, waarbij de prijs van de basis Equinox EV 1LT dicht bij een Boltium met topafwerking ligt.

Het verplaatsen van de uitrol van de lente naar "midden zomer" is teleurstellend.

Voor mij zijn de grotere vragen: 1) zullen dealers de verkoop doden met een hebzuchtige markup, en 2) zal Chevy alles maken wat ze kunnen verkopen, of zullen ze de productie beperken?
Wat zou de reden zijn om de productie te beperken tot "minder dan wat er verkocht kan worden"?

#13 ·
Het beperken van de productie is geen limiet op het totale aantal auto's. Het beperkt het aantal auto's met een lagere winstmarge en richt de productie op winstgevendere auto's.
Maar dat is niet erg slim om te doen. Sommige mensen kunnen zich de duurdere uitvoeringen gewoon niet veroorloven. Is het niet beter voor de zaken om ze een optie te geven en wat winst te maken, in plaats van ze weg te sturen om een ander merk te kopen?

Kijk bijvoorbeeld naar Samsung. Ze verkopen veel meer midrange- en budgettelefoons dan vlaggenschiptelefoons.

#16 ·
Het zou ook een marketingstrategie kunnen zijn. Er zijn altijd kopers die kiezen voor een voertuig met alle extra's. Door eerst de hogere uitrustingsniveaus te verkopen, zou er een "halo"-effect over de Equinox EV kunnen ontstaan en de aantrekkelijkheid bij potentiële kopers kunnen toenemen. Dus, zelfs als een koper de hogere uitrustingsniveaus niet kan betalen, zullen ze in de rij staan ​​wanneer de voertuigen met lagere opties worden gebouwd.

#23 ·
Misschien kan iemand me daarbij helpen... Op zowel de Canadese als de Amerikaanse websites staat de elektrische achterklep standaard op de vroege 2RS, maar hij staat op GEEN ENKELE andere uitvoering vermeld (zelfs niet als optie). Wat is er aan de hand? Betekent dit dat de 3LT en 3RS hem standaard zullen hebben (omdat ze een hogere uitvoering hebben)? Zal hij optioneel zijn op andere uitvoeringen?

#24 ·
Misschien kan iemand me daarmee helpen... Op zowel de Canadese als de Amerikaanse websites vermelden ze de elektrische achterklep als standaard op de vroege 2RS, maar deze staat (zelfs niet als optie) op GEEN enkele andere uitvoering vermeld. Wat is er aan de hand? Betekent dit dat de 3LT en 3RS het standaard zullen hebben (omdat ze een hogere uitvoering zijn)? Zal het optioneel zijn op andere uitvoeringen?
Volgens GM Authority zijn er pakketten opgenomen in de 2RS-lanceringeditie. Ze stellen dat sommige standaard kunnen zijn voor de RS, maar de meeste zijn waarschijnlijk optioneel.

De elektrische achterklep maakt deel uit van het Convenience Package (ZL3). Misschien weet iemand anders hier of dat pakket normaal gesproken is inbegrepen of extra is en op welke uitvoeringen. Ik weet het niet. https://www.google.com/amp/s/gmauth...rity.com/blog/2023/11/here-are-the-2024-chevy-equinox-ev-2rs-feature-lists/amp/

#26 ·
Hier is een Equinox EV 2RS gids die eerder is geplaatst
Bedankt, maar dat beantwoordt mijn vraag niet. Zullen deze pakketten beschikbaar zijn om toe te voegen aan elke uitvoering? Welke zullen standaard zijn op 2LT? 3LT?

Ik bedoel, als ik AWD, ACC en een elektrische achterklep kan krijgen op de 1LT, en gezien het feit dat het al de batterij en een 17" scherm als standaard heeft, zou het nog steeds in de race kunnen zijn voor mij. Zo niet, dan betekent dit dat ik moet wachten op de prijsaankondiging van 2LT.... En dat vind ik niet erg, tenzij ik een echt goede deal zie voor een rode, 2017 CX-5 GT met lage kilometerstand. Tot nu toe kan ik er geen vinden onder de $26K (CAD) met minder dan 60Kkm... Maar op het moment dat ik er een zie onder de 24K CAD, dan stop ik met wachten!

#27 ·
Volgens GM Authority zijn er pakketten opgenomen in de 2RS-lancering. Ze stellen dat sommige standaard kunnen zijn voor de RS, maar de meeste zijn waarschijnlijk optioneel.
De gids die ik heb geplaatst, geeft details over wat standaard en optioneel is op de 2RS.
Bedankt, maar dat beantwoordt mijn vraag niet. Zullen deze pakketten beschikbaar zijn om toe te voegen aan elke uitvoering? Welke zullen standaard zijn op 2LT? 3LT?
GM heeft de andere uitvoeringdetails, opties en prijzen nog niet vrijgegeven.

• Like
Reactions: Andre YUL
#28 ·
De gids die ik heb geplaatst, geeft details over wat standaard en optioneel is op de 2RS.
@Steverino, ik ben er niet 100% zeker van dat wat standaard is in de gids, ook standaard is voor de "reguliere" editie van de 2RS. Ik vermoed dat standaard in deze gids misschien wel standaard is voor de "launch"-editie, inclusief veel extra's.

Super Cruise is bijvoorbeeld standaard volgens de gids. Super Cruise zal vrijwel zeker extra kosten wanneer de 2RS volledig wordt gelanceerd.

Ik zeg niet dat deze extra's gratis zijn. Ze rekenen de volle prijs voor de afwerking en de opties en geven niet de keuze om te bestellen zonder de extraatjes.

#34 ·
Dankzij de terugkoop van mijn voormalige 2020 Bolt EV Premier voor mijn huidige 2023 Bolt EUV Premier (completer uitgerust dan de "basis" 2RS, voor zover ik heb gelezen), heb ik alle tijd om te wachten tot alle stof is neergedaald, met name met de belastingvermindering bij de verkoop, de toevoeging van de NACS-poort en de pakketprijzen voor vergelijkbare Super Cruise- en Sun & Sound-pakketten. Wanhopig wachten op de omwisseling was zenuwslopend; terloops de ontwikkeling en productie van de Equinox EV observeren, "zucht". Veel succes echter voor iedereen die er een "zoals gisteren" nodig heeft. Vrolijk kerstfeest en een gelukkig 2024 voor iedereen.

#36 ·
Dankzij de trade-terugkoop van mijn voormalige 2020 Bolt EV Premier voor mijn huidige 2023 Bolt EUV Premier (completer uitgerust dan de "basis" 2RS, voor zover ik heb gelezen), heb ik alle tijd om te wachten tot het stof is neergedaald, met name met de belastingvermindering op het verkooppunt, de toevoeging van de NACS-poort en de pakketprijzen voor vergelijkbare Super Cruise- en Sun & Sound-pakketten. Wachten op de omwisseling was zenuwslopend; het terloops observeren van de ontwikkeling en productie van de Equinox EV, "gaap". Veel succes echter aan iedereen die er een nodig heeft "zoals gisteren". Vrolijk kerstfeest en gelukkig 2024 voor iedereen.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat je kunt wachten tot de eerste kinderziektes zijn verholpen. Meestal is het model van het eerste jaar het meest problematisch.

#41 ·
Volgens anekdotisch bewijs zie ik op het Volt-forum meer problemen gepost voor latere jaren dan voor het eerste jaar. Ik weet ook dat Chevy veel veranderingen aan de auto heeft aangebracht in een poging de prijs te verlagen. Ik heb meer (MSRP) betaald voor mijn eerste jaar dan kopers in latere jaren, maar hij is ook rotsvast geweest.

Maar dan is er ook dit:
Image

Op basis van het bovenstaande werd het lage aantal problemen in het eerste jaar pas in het negende jaar geëvenaard. Misschien is jaar twee niet de veilige haven waarop sommigen hopen? Ik merk ook op dat het tweede jaar (2017) van de generatie 2 Volt slechter was dan het eerste jaar (2016).

Ik heb geen idee hoe accuraat de bovenstaande bron is, ik heb net even snel gezocht en hij kwam naar boven.

Ik verwacht dat batterijdegradatie en gebrek aan vervanging vanwege de leeftijd voor het eerste jaar een klacht zullen worden. De mijne gaat nog steeds mee, maar het is een zorg en natuurlijk de reden dat ik naar de Equinox EV kijk op basis van het Ultium-ontwerp voor de vervangbaarheid van batterijstenen.

Aan de andere kant is mijn 2017 Bolt ook probleemloos geweest, maar de grafiek ondersteunt dat niet:
Image

• Like
Reactions: Jim99