Volgens anekdotisch bewijs zie ik op het Volt-forum meer problemen gepost voor latere jaren dan voor het eerste jaar. Ik weet ook dat Chevy veel veranderingen aan de auto heeft aangebracht in een poging de prijs te verlagen. Ik heb meer (MSRP) betaald voor mijn eerste jaar dan kopers in latere jaren, maar hij is ook rotsvast geweest.
Maar dan is er ook dit:
Op basis van het bovenstaande werd het lage aantal problemen in het eerste jaar pas in het negende jaar geëvenaard. Misschien is jaar twee niet de veilige haven waarop sommigen hopen? Ik merk ook op dat het tweede jaar (2017) van de generatie 2 Volt slechter was dan het eerste jaar (2016).
Ik heb geen idee hoe accuraat de bovenstaande bron is, ik heb net even snel gezocht en hij kwam naar boven.
Ik verwacht dat batterijdegradatie en gebrek aan vervanging vanwege de leeftijd voor het eerste jaar een klacht zullen worden. De mijne gaat nog steeds mee, maar het is een zorg en natuurlijk de reden dat ik naar de Equinox EV kijk op basis van het Ultium-ontwerp voor de vervangbaarheid van batterijstenen.
Compare Chevrolet Volt complaints, problems, & worst model years. There are 129 complaints on file for the Chevrolet Volt.
www.carcomplaints.com
Aan de andere kant is mijn 2017 Bolt ook probleemloos geweest, maar de grafiek ondersteunt dat niet: