We hebben dit nu twee keer meegemaakt
Iemand anders? Dit is eng.
Iemand anders? Dit is eng.
Niet bij een kruising in de buurt en niet veel verkeer. De auto is rood, maar wat bedoel je met het uitroepteken?Niets voor je? Hoe zit het met auto's die de kruising naderen of de weg oprijden?
Ook: heb je toevallig een rode auto met een ! op het scherm?
Dit overkwam me toen ik probeerde het verkeer op de snelweg op te rijden. Een auto liet me vriendelijk invoegen en toen paste de EQEV een paniekstop toe, wat bijna tot een botsing leidde. Ik heb alle automatische stopsystemen uitgeschakeld. Ik neem die beslissingen liever zelf.We hebben dit nu twee keer meegemaakt
Nog iemand? Dit is beangstigend.
Ik heb de automatische remsystemen op dag één uitgeschakeld. Mijn vrouw stond erop dat ik ook de trillende stoelwaarschuwingen uitschakelde, anders zou ze weigeren in de auto te rijden.Ik heb alle automatische stopsystemen uitgeschakeld. Ik neem die beslissingen liever zelf.
Ik heb meegemaakt dat het reageerde op tegemoetkomende auto's in scherpe bochten wanneer de auto's afdreven, maar het was nooit een harde rem. Niet onherstelbaar of gevaarlijk.Als je ooit hebt meegemaakt dat de auto op de rem trapte als reactie op een tegemoetkomende auto die binnen zijn rijstrook reed, denk je twee keer na. Ik maak me iets meer zorgen om van achteren te worden aangereden dan om een object voor de auto te missen dat de camera's zullen vastleggen.
Ieder het zijne. Gewoon persoonlijke voorkeur.
Klinkt deze automatische remactie alsof het u en de andere weggebruikers veiliger maakt, of lijkt het potentieel gevaarlijke situaties te creëren? “Maakt de auto achter me bang” klinkt niet als een wenselijk resultaat, maar eerder alsof het onnodig remmen meer problemen veroorzaakt dan het voorkomt. Ik heb de automatische remfuncties in de instellingen van de auto uitgeschakeld.Mijn auto remt de neiging om te remmen bij het passeren van een semi op de naastgelegen rijbaan op een snelweg. Ziet iets dat te dicht bij mijn rijbaan is, en remt dan hard. Het maakt de auto achter me absoluut bang... en ik krijg blikken. Ik ben ook erg nerveus dat ik van achteren word aangereden!!
In de eerste 3 maanden van het bezit had ik twee keer een spook-achteruitrijremming toen ik uit mijn zacht glooiende oprit reed, wat schokkend was. In dezelfde periode had ik een situatie met voorremmen waarbij bij ongeveer 15-20 mph iemand in een rijstrook wilde invoegen die de laatste kans was om vanaf een stadsstraat op een oprit te komen, wat ik wilde toestaan en ze zelfs wenkte, toen de auto abrupt stopte. Ik werd er bijna achterop gereden omdat de auto dicht achter me reed en zich klaarmaakte om de oprit op te rijden.Als ik al deze berichten lees, ben ik geneigd om de automatische noodremming uit te schakelen. Maar als ik nooit een probleem had gehad zoals sommige leden hier, zou ik het waarschijnlijk gewoon aan moeten laten staan.