Chevy Equinox EV Forum banner

Heeft hier iemand gehandeld van Bolt EUV naar Equinox EV?

2.5K views 20 replies 8 participants last post by  Eric1704  
#1 ·
Hoi,

Ik ben er zeker van dat iemand op dit forum de overstap heeft gemaakt van Bolt EUV naar Equinox EV en ik wilde graag wat ervaringen uit de eerste hand opdoen over de voor- en nadelen van de overstap.

Ik bezit een 2023 Bolt EUV LT en ben er helemaal weg van. Met alle recente deals voor de Equinox ben ik geneigd om naar een basismodel LT te kijken.

Ik ben dol op de rijprestaties en efficiëntie van de Bolt. Hoe verhoudt de Equinox zich tot de Bolt?

#2 ·
Veel mensen zijn van de Bolt EV/EUV overgestapt op de Equinox EV. Ik heb nog steeds mijn Bolt EV.
Grotere auto
Grotere batterij
Meer bereik
Fijnere rit.
Meer binnenruimte.
Meer tech.
Geen startknop.
Regenpeddel op het stuur werkt anders.

• Like
Reactions: edwardh
#3 ·
Veel mensen zijn overgestapt van de Bolt EV/EUV naar de Equinox EV. Ik heb nog steeds mijn Bolt EV.
Grotere auto
Grotere batterij
Meer bereik
Fijnere rit.
Meer interieurruimte.
Meer technologie.
Geen startknop.
Regenpeddel op het stuur werkt anders.
Qua efficiëntie X mijl per kWh, hoe verhoudt de Equinox zich tot de Bolt? De Bolt is super efficiënt voor mij, ik haal 5 mijl per kWh voor 12.000 (levensduur voor mijn auto).

Aangezien u zowel de Bolt als de Equinox bezit, is er een vergelijking? Hetzelfde, of procentuele daling versus stijging?

#5 ·
Ik bezit zowel een Bolt EV als een Equinox EV. Het zijn allebei geweldige auto's, met verschillende kwaliteiten. De Bolt is iets beter qua efficiëntie, hoewel ik niet genoeg kilometers op de EQ heb om echt te oordelen. Tot nu toe zit de EQ op ongeveer 3,6 mi/kWh, wat geweldig is voor de winter in Colorado. Ik ben dol op de Bolt voor kortere uitstapjes en boodschappen, en plan binnenkort een lange rondreis van 2000 mijl met de EQ.
Ik heb mijn Tesla Model Y ingeruild voor de EQ en vind dat de EQ veeeel mooier, stiller en een veel soepelere rit is. De pasvorm en afwerking van de EQ is superieur aan de Y. Ook heeft de EQ een veel beter bereik en is eerlijker dan de Y. Tesla heeft de neiging om hun bereik te overdrijven, terwijl Chevy het lijkt te onderschatten. Mijn gemiddelde over 30.000 mijl met de Tesla was 2,4 mi/kWh.
2022 Bolt LT
2024 Equinox 2RS EV

#18 ·
Ik bezit zowel een Bolt EV als een Equinox EV. Het zijn allebei geweldige auto's, met verschillende kwaliteiten. De Bolt is wat beter qua efficiëntie, hoewel ik niet genoeg kilometers op de EQ heb om echt te oordelen. Tot nu toe zit de EQ op ongeveer 3,6 mi/kWh, wat geweldig is voor de winter in Colorado. Ik ben dol op de Bolt voor kortere uitstapjes en boodschappen, en plan binnenkort een lange reis van 2000 mijl met de EQ.
Ik heb mijn Tesla Model Y ingeruild voor de EQ en vind dat de EQ veeeel mooier, stiller en een veel soepelere rit is. De pasvorm en afwerking van de EQ is superieur aan de Y. Ook heeft de EQ een veel groter bereik en is hij eerlijker dan de Y. Tesla heeft de neiging om hun bereik te overdrijven, terwijl Chevy het hunne lijkt te onderschatten. Mijn gemiddelde over 30.000 mijl met de Tesla was 2,4 mi/kWh.
2022 Bolt LT
2024 Equinox 2RS EV
Het ergste is om Tesla te laten repareren. Je eindigt met meer onderdelen om er één te vervangen, omdat ze allemaal gevormd zijn.

#6 ·
Hey,

Ik ben er zeker van dat iemand op dit forum de overstap heeft gemaakt van Bolt EUV naar Equinox EV en graag uit de eerste hand ervaringen wil opdoen over de voor- en nadelen van de overstap.

Ik bezit een 2023 Bolt EUV LT en ben er helemaal weg van. Met alle recente deals voor de Equinox, ben ik geneigd om naar een basismodel LT te kijken.

Ik ben dol op de rijprestaties en efficiëntie van de Bolt. Hoe verhoudt de Equinox zich tot de Bolt?
Ik ben de overstap van een Bolt EV naar een Equinox EV gaan maken. Ik reed gemiddeld 4,6 mijl per kWh over een periode van twee jaar. Met de Equinox rijd ik over een periode van zes maanden gemiddeld 4,4 mijl per kWh. De efficiëntie hangt echt af van je rijstijl.

Het verschil tussen de Bolt en de Equinox EV wordt benadrukt in de post van @Steverino.

De winter tot nu toe in New Jersey is niet erg koud geweest, maar ik heb een daling van ongeveer 20% gezien op de koudste dagen, waar we in de hoge 20 graden zaten. Gebruik de stoelverwarmers, het verwarmde stuurwiel en houd de cabinetemperatuur op 70 graden en de actieradius is acceptabel.

Mijn dochter kwam met Kerstmis op bezoek en had met de Equinox naar een plaatselijke supermarkt en terug gereden. Ze gaf commentaar op de Equinox en vertelde me dat ik eindelijk een "goed" voertuig had. Ik antwoordde haar dat het niet zozeer ging om het hebben van een goed voertuig, maar meer om een vergelijking tussen appels en peren. Beide zijn geweldige voertuigen en hebben hun eigen sterke punten. Het komt er echter echt op aan wat je behoeften zijn en wat je je kunt veroorloven.

Ik mis mijn Bolt wel, want ik vond het een geweldig klein voertuig, maar de Equinox EV geeft me meer van wat ik echt nodig heb.

#7 ·
Ik maakte de overstap van een Bolt EV naar een Equinox EV. Ik haalde gemiddeld 4,6 mijl per kWh over een periode van twee jaar. Met de Equinox haal ik over een periode van zes maanden gemiddeld 4,4 mijl per kWh. De efficiëntie hangt echt af van je rijstijl.

Het verschil tussen de Bolt en de Equinox EV wordt benadrukt in de post van @Steverino.

De winter tot nu toe in New Jersey is niet erg koud geweest, maar ik heb een daling van ongeveer 20% gezien op de koudste dagen, toen we in de hoge 20 graden zaten. Gebruik de stoelverwarming, het verwarmde stuurwiel en houd de temperatuur in de cabine op 70 graden en de daling van de actieradius is acceptabel.

Mijn dochter kwam met Kerstmis op bezoek en had met de Equinox naar een plaatselijke supermarkt en terug gereden. Ze gaf commentaar op de Equinox en vertelde me dat ik eindelijk een "goed" voertuig had. Ik antwoordde haar dat het niet zozeer ging om het hebben van een goed voertuig, maar meer om een vergelijking tussen appels en peren. Beide zijn geweldige voertuigen en hebben hun eigen sterke punten. Het komt er echter echt op aan wat je nodig hebt en wat je je kunt veroorloven.

Ik mis mijn Bolt wel, want ik vond het een geweldig klein voertuig, maar de Equinox EV geeft me meer van wat ik echt nodig heb.
Bedankt, ik denk dat je een geweldig punt aanstipt over wat je nodig hebt en wat je je kunt veroorloven. Op basis van je cijfers voor efficiëntie. Ik zie geen grote daling en kan daarmee leven.

Ik heb de Bolt nu iets meer dan 15 maanden in bezit, tot nu toe is de auto geweldig voor mij als mijn dagelijkse bestuurder. Geen klachten, hij doet wat hij moet doen.

Er zijn misschien 1-2 gevallen geweest waarin ik wenste dat de kofferruimte iets groter was geweest (toen ik een familielid van het vliegveld moest ophalen met meer dan 2 grote ingecheckte tassen). Het meeste opladen doe ik thuis, ik heb één rit gemaakt waarbij ik een snellader onderweg moest gebruiken. De langzame snellaadsnelheid van de Bolt voegde zeker 20 extra minuten toe aan onze rit van meer dan 360 mijl.

Ik hou van de esthetiek van de Equinox EV plus ruimer, samen met sneller snelladen, maar het komt erop neer of ik mogelijk 5-10K (na mijn Bolt inruil) wil uitgeven. Vandaar dat ik een lijst met voor- en nadelen heb samengesteld.

#11 ·
HĂ©,

Ik ben er zeker van dat iemand op dit forum is overgestapt van Bolt EUV naar Equinox EV en graag uit de eerste hand ervaringen wil opdoen over de voor- en nadelen van de overstap.

Ik bezit een 2023 Bolt EUV LT en ben er helemaal weg van. Met alle recente deals voor de Equinox, ben ik geneigd om naar een basismodel LT te kijken.

Ja! Net de Equinox zaterdag opgehaald. Mijn zoon vroeg me, nadat hij me de Gm-kortingscode had gegeven, wat ik aan het kopen was. Hij ruilde toen gisteren zijn Premier in. We reden allebei in 23 Euvs, waarbij de mijne de LT was. Mijn fout bij de inruil was dat ik een model probeerde dat heel veel opties had. De dealer was louche, dus ik stapte over. Ik vroeg om de LT zonder opties, omdat ik dacht dat "parkeerhulp" camera's aan de voorkant gebruikte. Nee - ik had het comfortpakket nodig om de 360-graden camera te krijgen. Mijn zoon kreeg zijn Bolt afbetaald, het comfortpakket en kreeg zijn auto voor $22.000 de deur uit. Hij kreeg ook financiering tegen 1,6% of zoiets. Hij heeft nu een kortere lening dan zijn oorspronkelijke Bolt-lening en is meer dan $100 kwijt aan zijn betaling. Ik kan niet geloven hoeveel de auto waard is voor het geld. Hier is een lijst met voor- en nadelen voor jou:

Voordelen:
  • Veel meer ruimte, de stoelen zijn veel comfortabeler, veel meer opbergruimte achterin
  • Rijdt super soepel op de snelweg
  • Zelfs mijn LT-model zonder opties voelt alsof alle basisprincipes qua comfort heel goed zijn afgedekt
  • De stoffen bekleding is verrassend goed qua stof (ik ben hier super kieskeurig in)
  • Hij is niet zo snel en pittig als de Bolt, maar hij heeft genoeg vermogen. Geen probleem met optrekken bij stoplichten, op snelwegen, etc.
  • De actieradius is glorieus naast de Bolt. Mijn Bolt haalde in de winter maar 155 mijl bij 100%, dus dit is een enorme upgrade.

Nadelen:
  • Parkeren is een nachtmerrie voor mij. Ik ben blind aan mijn rechteroog, dus geen diepteperceptie. Ik kan de voorkant helemaal niet zien, dus ik moet 100% gokken of ik een auto ga rammen. Vandaar dat de 360-spiegel ten zeerste wordt aanbevolen. Ik zal me uiteindelijk aanpassen, denk ik, want ik heb er pas mee van de dealer naar huis gereden.
  • De kwaliteit van het radiogeluid is goedkoop. Ik kan het persoonlijk niet schelen, maar dit zal een probleem zijn voor jou als je een audiofiel bent.
  • Deze auto is veel groter, dus je zult niet zo efficiĂ«nt zijn met je elektriciteitsverbruik. Ik merkte 2,8 op mijn rit naar huis, en het was misschien 45 graden buiten, 70 mph.

• Like
Reactions: EVonMyMind
#16 ·
HĂ©,

Ik ben er zeker van dat iemand op dit forum de overstap heeft gemaakt van Bolt EUV naar Equinox EV, en ik wilde graag wat ervaringen uit de eerste hand over de voor- en nadelen van de overstap.

Beide houden!!

#20 ·
Ik hield van mijn Bolt EUV!! Snel, leuk om te rijden. 'Leuker' dan de Equinox......maar ik ben waarschijnlijk een betere bestuurder nu. Niet zo geneigd om als eerste weg te willen zijn bij een stoplicht, en niet zoveel snelle manoeuvres. Onze Equinox is groter - dus de bagagekwestie, hoewel onregelmatig, is reëel. Ja, ik mis hoe leuk de Bolt was, maar ben blij dat ik nu de Equinox bezit. Grotere actieradius, ruimer, praktischer.

#21 ·
Ik hield van mijn Bolt EUV!! Snel, leuk om te rijden. 'Leuker' dan de Equinox......maar ik ben waarschijnlijk een betere bestuurder nu. Niet zo geneigd om als eerste weg te willen zijn bij een stoplicht, en niet zoveel snelle manoeuvres. Onze Equinox is groter - dus de bagagekwestie, hoewel onregelmatig, is reëel. Ja, ik mis hoe leuk de Bolt was, maar ben blij dat ik nu de Equinox bezit. Groter bereik, ruimer, praktischer.
Beide houden!!