Chevy Equinox EV Forum banner
41 - 60 of 170 Posts
Ik heb de deurluidsprekers geïnstalleerd. Het geluid is zeker beter. Veel voller en warmer. De nog niet vervangen fabrieks tweeters zijn echter slecht, geen ander woord voor hun geluidskwaliteit. Als ik alleen naar de luidsprekers op de achterbank fade (twee-weg Focals) en op de achterbank ga zitten, is het geluid geweldig. Maar zodra de voorste Focals plus fabrieks tweeters meedoen, wordt het onaangenaam, vooral voor scherpe tonen zoals xylofoon of een hoge vrouwenstem.
Dit is een work in progress en ik ben van plan om binnenkort aan de tweeters te werken. Ook ben ik van plan om het werk te filmen.

Best klein
Image

• Haha
Reactions: Sactoequinox
Ik installeer ook een aftermarket achteruitkijkspiegel. Dit is ingewikkelder omdat ik een paar beugels moet printen en de stroombron moet oplossen, aangezien er geen 12v sigarettenaansteker meer is.

Ook het installeren van een aftermarket achteruitkijkcamera spiegel. Dit is meer werk omdat ik een paar beugels moet printen en de locatie van de stroombron moet oplossen, aangezien er geen 12v sigarettenaansteker meer is.
De Chevrolet onderdelenlijst voor een dashcam voor de Equinox EV gebruikt een OBD-poort "plug and play harness" om stroom te krijgen. De link staat op de chevypartspros site (sorry, ik kan geen links plaatsen) /sku/19433434.html voor de 4K versie. Er is een lagere resolutie versie op /sku/19433432.html

Voor de audio/luidsprekers gebruik ik geen stroom.
Wat betreft het spiegeldisplay, er is geen 12v-aansluiting die ik in de cabine kon vinden. Die in de laadruimte is te ver weg. Voor de display-spiegel gebruik ik een 12v naar 5v 3amp converter rechtstreeks van de batterij (zie foto).
Trouwens, alles wat ik installeer is omkeerbaar, niet-destructief omwille van garantie.
Image

er is geen 12V-aansluiting die ik in de cabine kon vinden
Zie OM p.84
Stopcontacten
12-Volt gelijkstroom stopcontacten
Het voertuig heeft twee 12-volt stopcontacten die kunnen worden gebruikt om elektrische apparatuur, zoals een mobiele telefoon of MP3-speler, aan te sluiten.

De stopcontacten bevinden zich:
• Binnenin de middenconsole.
• In de achterste laadruimte.
Til de afdekking op om toegang te krijgen tot het stopcontact en vervang deze wanneer deze niet in gebruik is.
Image

• Like
Reactions: lvriesling
:LOL: Daarom hebben we forums zoals deze. Ik heb gezocht en gezocht en deze nooit gevonden. Ze verbergen het echt goed. Bedankt Steve, geweldige hulp.

• Like
  • Haha
Reactions: Reg and Steverino
De foto is van EV Trek, die de poort gebruikt om een draadloze telefoonoplader van stroom te voorzien die hij 3D heeft geprint, Isa.

Zie OM p.84
Stopcontacten
12-Volt gelijkstroom stopcontacten
Het voertuig heeft twee 12-volt stopcontacten die kunnen worden gebruikt om elektrische apparatuur, zoals een mobiele telefoon of MP3-speler, aan te sluiten.

De stopcontacten bevinden zich:
• In de middenconsole.
• In de achterste laadruimte.
Til de afdekking op om toegang te krijgen tot het stopcontact en vervang deze wanneer deze niet in gebruik is.
View attachment 2370
Bedankt voor de fotocredit…

Mijn versie van draadloze telefoonoplader
Image

Image

• Like
Reactions: Reg and Nebula1701
Mijn versie van draadloze telefoonoplader

Gekocht (productdetails voor anderen), Isa? 3D geprint?
Ontworpen en 3D geprint. Het is lader- en telefoonspecifiek, dus het heeft geen zin om .stl te uploaden

Ik heb de tweeters geïnstalleerd en ook een installatiefout in de deurspeakers gecorrigeerd.

Geweldig geluid. Puur geluk. Ongelooflijk... Ik kan zo maar doorgaan...
De hoge tonen zijn helder en schoon en de middentonen en bas vullen de cabine zo goed.

Een beetje een risico om te rijden tijdens het luisteren 😃 DUI

Ik zal de installatievideo bewerken en hier een link plaatsen zodra ik eraan toekom.

Vandaag het geluidssysteem uitgeprobeerd - was aangenaam verrast. Wou dat ik je bericht over de fade/balans voor-achter had gezien. De bas en treble maximaal en de midrange op 60% gezet. Had alleen lokale FM-radio om uit te kiezen, aangezien de auto in de showroom stond en de satelliet choppy was. Lokale zender speelde Fat Bottomed Girls van Queen en het klonk erg goed op 50% volume. Geen klachten over de speakers. Volume (versterker) zal voldoende zijn. Moet alleen nog een high fidelity bron voor de tracks vinden.
Had vandaag een proefrit en nam een thumb drive mee met 5 tracks in 5 verschillende formaten - WAV; MP3; FLAC; M4A; WMA.
De EQ EV herkende en speelde onmiddellijk de WAV ; MP3; en FLAC bestanden - geen problemen, maar niet de andere 2 formaten..
Zowel de WAV als FLAC klonken goed.
Wat een opluchting!
Moet nu alleen nog de logistiek uitwerken van meerdere thumb drives met meerdere artiesten. Misschien kleurcoderen?
Blauw voor: Beatles, Black Sabbath The Band... Fusia voor Frank Zappa, Free etc...???
Heeft iemand een werkbaar systeem voor het organiseren van je thumb drives? De drives zijn nu zo klein, en mijn zicht is niet zo goed...

41 - 60 of 170 Posts