Chevy Equinox EV Forum banner
21 - 40 of 54 Posts
Ik had een rare gedachte, kijk of het in de transportmodus staat, misschien beperkt het de oplaadsnelheid. Ik weet niet waarom ze dat zouden doen. Maar... Ik grijp naar strohalmen..

Discussion starter · #22 ·
Ik had een rare gedachte, kijk of het in de transportmodus staat, misschien beperkt het de laadsnelheid. Ik weet niet waarom ze dat zouden doen. Maar….. Gewoon naar strohalmen grijpen..
Goede gedachte. Ik zal nu alles proberen...maar het was uit.

Ik had een rare gedachte, kijk of het in de transportmodus staat, misschien beperkt het de oplaadsnelheid. Ik weet niet waarom ze dat zouden doen. Maar….. Gewoon naar strohalmen grijpen..
Ik wist niet dat je er normaal mee kon rijden en dat het nog steeds in de transportmodus stond. Ik vraag me af of dat een reden zou kunnen zijn waarom sommige mensen problemen hebben met het correct updaten van de MyChevrolet-app?

Ik wist niet dat je er normaal mee kon rijden en dat hij toch in de transportmodus stond. Ik vraag me af of dat een reden zou kunnen zijn waarom sommige mensen problemen hebben met het correct updaten van de MyChevrolet-app?
Ik dacht dat het het vermogen beperkte en de toegang tot sommige apps en instellingen uitschakelde. Maar ik weet het niet, want ik heb het niet geprobeerd.
Ik probeerde gewoon na te denken over dingen waar nog niemand naar heeft gekeken.

Update. Heb de suggestie opgevolgd om het HVAC-systeem uit te schakelen. Rondgereden om de batterijen te preconditioneren voor snel opladen. Voertuig op 55%. Aangesloten op een Petro Canada 350 kW dcfc en.........29kw
Ik heb twee keer opgeladen bij verschillende Petro Canada's, de eerste keer was het ongeveer 75kw, de tweede keer ongeveer 98kw

Ik heb twee keer opgeladen bij verschillende Petro Canada's, de eerste keer was het ongeveer 75 kW, de tweede keer ongeveer 98 kW
Dat kan je probleem zijn met opladen bij Petro Canada. Waarschijnlijk niet, maar ik weet dat de laders hier in de buurt verschrikkelijk en onbetrouwbaar zijn. Als je een Electrify Canada hebt, probeer er dan een van. Ik zou voorstellen om de PlugShare-app te downloaden en te kijken wat mensen zeggen over de laders waar je over nadenkt om naartoe te gaan.

Ik had een rare gedachte, kijk of het in de transportmodus staat, misschien beperkt het de laadsnelheid. Ik weet niet waarom ze dat zouden doen. Maar….. Gewoon naar strohalmen grijpen..
Ik heb gecontroleerd dat het niet in de transportmodus staat.

Hier is een update over het omgaan met de DC-snelheid die beperkt is tot 28-29 kW. Ik heb mijn voertuig op 09-10-2024 naar de dealer gebracht. Ze hebben ernaar gekeken en moesten een paar onderdelen bestellen. Ik voeg de werkbon en de bestelde onderdelen bij.

We zullen zien hoe lang het duurt voordat de onderdelen er zijn. Ze hadden geen ETA. Ik heb mijn auto omdat ik thuis probleemloos met wisselstroom kan opladen.

Eigenlijk ben ik blij dat ze iets verkeerds hebben gevonden, hopelijk zal het nieuwe onderdeel het probleem voor u oplossen.

Ik had dit een paar weken op 30 kW voor een aantal DC-snelladers. Volgens een opmerking in de Facebook Equinox-gebruikersgroep had ik de handmatige ontgrendelingskabel getrokken om te zien hoe het werkte. Het trok zich niet echt terug naar zijn oorspronkelijke positie. De handmatige ontgrendelingskabel op de verkeerde plaats kan hebben bijgedragen aan het feit dat de DC-snellader niet vergrendelde voor het snelladen. Ik zorgde ervoor dat het de breedte van een vinger (1/2 inch) tussen de buis en de basis van de lus was, en laadde opnieuw op een DC-snellader die het opladen begon met 160 kW, en heb al 2 1/2 maanden geen terugkerende problemen met een flink aantal DC-snelladingen.

Voor degenen met dit probleem: vergrendelt de CCS1-stekker in uw auto? Zo niet, dan is dit de reden waarom hij niet oplaadt boven de 30 kW. In de Facebook Equinox EV-groep trok een van de leden aan de nood-CCS1-ontgrendelingskabel die zich onder de motorkap bevindt en zag dit. Hij kon hem terugduwen om het vergrendelingsmechanisme te resetten. Hier is een foto van de kabel.

Ik had de handmatige ontgrendelingskabel getrokken om te zien hoe het werkte. Hij trok zich niet echt terug naar zijn oorspronkelijke positie. De handmatige ontgrendelingskabel op de verkeerde plaats hebben, kan hebben bijgedragen aan het feit dat de DC-snellader niet vastklikte voor het snelladen. Ik zorgde ervoor dat het de breedte van een vinger (1/2 inch) was tussen de buis en de basis van de lus, en laadde opnieuw op een DC-snellader die het opladen begon met 160 kW, en heb al 2 1/2 maanden geen terugkerende problemen gehad met heel wat DC-snelladingen.
Bedankt voor het plaatsen, EqMan! Dit kan inderdaad de oorzaak zijn en leidt tot een eenvoudige oplossing.

Update uw account Handtekening (wordt onder uw berichten weergegeven) en uw account Voertuigdetails (wordt onder uw avatar weergegeven) met uw Equinox EV-details. Het is gemakkelijk, zie Hoe u uw Equinox EV-details aan uw handtekening toevoegt

• Like
Reactions: gmbewley
Is er iemand die heeft ervaren dat hun Equinox slechts 30KW haalt bij het opladen op niveau 3? Ik heb het voertuig ongeveer 6 weken en het is nog nooit verder gegaan dan 30KW. Ik heb het naar de dealer gebracht en ze zeiden dat ze niets verkeerds konden vinden. Geen foutcode, geen probleem. Het waren waarschijnlijk de opladers. En nu weigeren ze er opnieuw naar te kijken (nou ja, ze zullen er naar kijken voor het uurtarief). Ik heb meerdere 150-350 KW opladers gebruikt in een straal van 5 uur en hij laadt nooit hoger dan 30KW. Ik vind het moeilijk te geloven dat ELKE oplader die ik in 6 weken heb gebruikt defect is. Ik realiseer me alle hype over dat het langzamer is dan de concurrentie, maar als ik oplaad is het 150 km in 60 minuten of langer... hun website beweert 123 km in slechts 10 minuten.
Waardeer alle hulp die iemand kan bieden bij het probleem of hoe ik de dealer zover kan krijgen om het te repareren.

Bedankt
Ja, het is traag, maar er is iets mis. Dealers weten niets. Dien een klacht in bij de EV-concierge van Chevrolet en geef niet op

Ja, het is traag, maar er is iets mis
Heb je de snelsluitkabel gecontroleerd om er zeker van te zijn dat de DC CSS1-connector in de oplaadpoort is geklikt/vergrendeld, Flmatthew?

Hier is een update over het omgaan met de DC-snelheid die beperkt is tot 28-29 kW. Ik heb mijn voertuig op 09-10-2024 naar de dealer gebracht.
Ze hebben ernaar gekeken en moesten een paar onderdelen bestellen. Ik voeg de werkorder en de bestelde onderdelen bij.

We zullen zien hoe lang het duurt voordat de onderdelen binnen zijn. Ze hadden geen ETA. Ik heb mijn auto omdat ik thuis zonder problemen met wisselstroom kan opladen.

View attachment 3817
Hebben ze het probleem opgelost?

Heeft iemand meegemaakt dat hun Equinox slechts 30KW haalt bij het opladen op niveau 3? Ik heb het voertuig ongeveer 6 weken en het is nog nooit verder gegaan dan 30KW. Ik ben naar de dealer geweest en ze zeiden dat ze niets verkeerds konden vinden. Geen foutcode, geen probleem. Het waren waarschijnlijk de opladers. En nu weigeren ze er opnieuw naar te kijken (nou ja, ze zullen er naar kijken voor het uurtarief). Ik heb meerdere 150-350 KW opladers gebruikt in een straal van 5 uur en hij laadt nooit hoger dan 30KW. Ik vind het moeilijk te geloven dat ELKE oplader die ik in 6 weken heb gebruikt defect is. Ik realiseer me alle hype over dat het langzamer is dan de concurrentie, maar als ik oplaad is het 150 km in 60 minuten of langer... hun website beweert 123 km in slechts 10 minuten.
Waardeer alle hulp die iemand kan bieden bij het probleem of hoe ik de dealer zover kan krijgen om het te repareren.

Bedankt
Dit exacte probleem is mij overkomen. Ik heb de 2024 Equinox EV 2LT. Op ongeveer 7000 mijl was ik me aan het voorbereiden op een roadtrip. Ik was ongeveer 170 mijl van huis toen ik stopte om op te laden. Ik gebruikte een 350kw DC high speed Ultium oplader bij een Pilot tankstation. Mijn Equinox laadde niet sneller dan 29KW. Toen dit gebeurde, kwam het doordat de vergrendelingspen in de oplaadbus op de auto niet inschakelde. Als je goed luistert, hoor je het vergrendelingsmechanisme proberen in te schakelen wanneer je de oplaadkabel in de bus steekt. Het maakt dit jammerende mechanische geluid meerdere keren, dan geeft het het gewoon op en vermindert de oplaadsnelheid tot maximaal 29KW. Ik probeerde de kabel onder de motorkap te gebruiken om de vergrendelingspen te resetten, maar het deed niets. Mij werd verteld dat "je de kabel niet trekt, je moet de kabel erin duwen". Het ontwerp is belachelijk. Waarom een kabel met een treklus op het voertuig plaatsen als hij erin geduwd moet worden. Het maakte niet uit of ik hem "trok" of "duwde"... het werkte niet! Ik bracht de auto naar mijn lokale Chevrolet-dealer en liet hem aansluiten op hun snellader en liet hen luisteren naar het slot dat probeerde in te schakelen. Ik liet hen ook de transacties zien die ik in mijn telefoon-app had, die de maximale oplaadsnelheid van 29KW lieten zien. Ze hebben de oplaadbus op het voertuig vervangen. Dit is een veelvoorkomend probleem van wat ik heb verzameld. Ook moest ik de 12V-accu vervangen bij ongeveer 6500 mijl omdat hij geen lading kon vasthouden. Ze moesten mijn Equinox uit de parkeerplaats slepen en naar de dealer brengen omdat hij niet aanging. Laat de dealer je niet behandelen alsof het jouw probleem is. Ze moeten het probleem oplossen! Ik hoop dat dit helpt.

Discussion starter · #40 ·
Een kleine update. Het is meer dan 4 maanden geleden dat ik dit probleem bij de dealer en de klantenservice van GM EV heb aangekaart. Afgelopen woensdag hebben ze de handmatige actuator vervangen en me weggestuurd. Met dat onderdeel heb ik maar liefst 7 kW gewonnen. Nu laad ik met een 350 kW dcfc met een snelheid van 37 kW. Dit begint oud te worden en het geduld raakt op...is er iets wat iemand kan doen...Ik zou de sleutels graag inleveren en zeggen: hier, neem uw defecte voertuig terug...maar ik weet dat dat geen optie is.

21 - 40 of 54 Posts