Chevy Equinox EV Forum banner
21 - 40 of 59 Posts
Als je Android Auto leuk vindt, is er geen reden waarom je het nieuwe systeem geen eerlijke kans zou moeten geven. Google zou er behoorlijk verstand van moeten hebben, en dit nieuwe systeem zou wijzigingen kunnen implementeren die verbeteringen zijn ten opzichte van de verouderde originele Google Auto ... eh Android Auto.

Ik begrijp het punt van deze discussie helemaal niet...
Google heeft Android Auto ontwikkeld. Het is hun systeem.
Dit nieuwe systeem dat GM gebruikt, is ook ontwikkeld door Google...
Als je Android Auto leuk vindt, is er geen reden waarom je het nieuwe systeem geen eerlijke kans zou moeten geven.

Ik vind het idee van ingebouwde Google Maps goed, omdat het up-to-date is met alle laadstations en de route naar het laadstation berekent op basis van meer gegevens zoals weer, temperatuur, laadtoestand en hoogte.
... en aanbevelingen doen over bij welke stations gestopt moet worden op basis van beschikbaarheid, capaciteit en verbruik tijdens het rijden, en berekenen hoe lang stops moeten duren om de volgende stap te zetten, etc.

Ik vind Android Auto fijn. Als ik een vriend van mijn kinderen naar huis breng, geef ik ze gewoon mijn telefoon, meestal op de achterbank, en zeg ik: voer je adres in, en boem, ik navigeer. Het huidige systeem is prima en werkt geweldig. Het nieuwe systeem is gewoon een manier om geld te verdienen, simpelweg.

Is het genoeg om me ervan te weerhouden een Equinox EV te kopen? Ik weet het nog niet zeker, maar het is een behoorlijke afschrikking voor mij. Ik wil niet alleen een telefoonhouder en Google Maps gebruiken, het juiste scherm ziet er naar mijn mening veel beter uit.
En je zult niet in staat zijn om iets soortgelijks te doen met het in-dash systeem? "Hé kind, wat is je adres?" "Oké Google, rijd naar 123 First Street, Mapleton."

(Als de Google Assistant in Android Automotive half zo goed geïntegreerd werkt als Google Assistant in Home, maakt het niet eens uit of je telefoon luistert of de auto, want hij weet dat hij een route direct in de auto moet zetten zodra de auto beschikbaar is.)

Als je Ultium leuk vindt en akkoord gaat met iets dat dichter bij de prijs en grootte van de Blazer ligt, bekijk dan de Honda Prologue. Hij heeft draadloze CarPlay en AA.

Dat gezegd hebbende, als je optimale batterijvoorkonditionering en routeplanning wilt die de oplaadmogelijkheden van je EV maximaliseert, ben je beter af met de ingebouwde navigatie.

Denkend dat ik gevangen zou kunnen raken in dure abonnementstechnologieën zoals een verplicht internetabonnement met OnStar met abonnement voor navigatie en supercruise, denk ik dat ik de beslissing heb genomen om naar een andere auto te zoeken (ik had al een aanbetaling gedaan voor deze auto bij de dealer).

Naar welke andere auto moet ik uitkijken, ik ken de EV6 of de Ioniq... misschien de Mustang... ik weet het niet.

Naar welke andere auto's kijk je (voor degenen die niet 100% zeker weten dat ze met de Equinox gaan)?
Er is tegenwoordig veel discussie over de beslissing van GM (en anderen) om verder te gaan dan Carplay en Android Auto als het gaat om de boordelektronica die elektrische voertuigen zal aansturen. Ik heb hier een perspectief op dat is gevormd door 37 jaar werk op het gebied van industriële procesbesturingsautomatisering.

Sommige industriële verwerkingsfabrieken zijn behoorlijk gevaarlijk. Een controleverlies over het proces resulteert in enorme explosies (voorbeeld: benzineproductie). In de wereld van vandaag zijn dit soort verwerkingsfabrieken vrij veilig gemaakt door het gebruik van industriële automatisering. Computerbesturing is gewoon betrouwbaarder dan menselijke besturing.

Maar ik moet verduidelijken dat industriële automatisering wordt uitgevoerd door speciaal gebouwde computers die 24 x 7 x 365 zonder fouten werken. Deze computers zijn geen algemene pc's. Ze sms'en niet, sturen geen e-mail, zoeken niet op internet en bellen niet. In plaats daarvan hebben deze computers één taak en dat is het uitvoeren van het industriële proces. Ze vertonen wat we 'missiekritische robuustheid' noemen.

Met dit concept in gedachten zie ik een aantal directe lessen voor autofabrikanten. Ik heb een grote interesse in autonoom rijden. Ik ben ervan overtuigd dat we op een gegeven moment zullen ontdekken dat computers beter (veiliger) kunnen rijden dan mensen. Computers worden niet slaperig, dronken en afgeleid. Autonome rijcomputers moeten echter worden gebouwd met missiekritische robuustheid.

Hoe verhoudt zich dit tot CarPlay en Android Auto? Deze algemene toepassingen zijn prima voor het afspelen van Spotify via het geluidssysteem van uw auto of het beheren van handsfree telefoongesprekken. Maar zodra een auto begint met autonoom rijden, bevinden we ons in het domein van missiekritisch.

Ik zou nooit willen dat een smartphone mijn auto bestuurt. Er zijn gewoon te veel onbekenden als twee heel verschillende computers proberen samen te werken. Ik wil dat één speciaal gebouwd systeem de show bestuurt. Heeft u ooit gezien dat de CarPlay-verbinding met uw auto tijdelijk wegvalt? Heeft u ooit een update voor uw Android-telefoon gekregen en verandert het gedrag van uw kaartsoftware? Dit soort problemen kunnen niet worden getolereerd in een missiekritische omgeving. Dit slaagt niet voor de robuustheidstest.

Ik zal verder uitleggen dat ik met autonoom rijden niet alleen verwijs naar de ultieme zelfrijdende auto van niveau 5. Beginnend met niveau 2 rijden, zoals geleverd door GM Supercruise, is het essentieel om te bouwen op een computersysteem dat speciaal is gebouwd. Wanneer u verder gaat dan adaptieve cruise control naar een omgeving waar de handen niet aan het stuur zitten en de auto zonder menselijke tussenkomst van rijstrook verandert, geloof ik dat het spel serieus wordt. En terwijl we stappen zetten in de richting van niveau 5, moeten we runtime-ervaring opdoen op een computerplatform dat het ultieme doel voor ogen heeft.

Ik ga er dan van uit dat missiekritische robuustheid een fundamentele reden is achter de beslissing van GM om af te stappen van CarPlay en Android Auto. En ik geloof dat dit voorlopig de juiste beslissing is. Misschien kunnen we in de toekomst terugkeren naar een situatie waarin smartphone-integratie op een manier wordt gedaan die de computeromgeving partitioneert naar waar de telefoon alleen telefoondingen doet. Maar voorlopig is de eenvoud van een enkel, speciaal gebouwd systeem wat voor mij logisch is.

Er wordt tegenwoordig veel gediscussieerd over de beslissing van GM (en anderen) om verder te gaan dan Carplay en Android Auto als het gaat om de boordelektronica die elektrische voertuigen zal aandrijven. Ik heb hier een perspectief op dat is gevormd door 37 jaar werk op het gebied van industriële procesbesturingsautomatisering.

Sommige industriële verwerkingsfabrieken zijn behoorlijk gevaarlijk. Een verlies van controle over het proces resulteert in enorme explosies (voorbeeld: benzineproductie). In de wereld van vandaag zijn dit soort verwerkingsfabrieken vrij veilig gemaakt door het gebruik van industriële automatisering. Computerbesturing is gewoon betrouwbaarder dan menselijke besturing.

Maar ik moet verduidelijken dat industriële automatisering wordt uitgevoerd door speciaal gebouwde computers die 24 x 7 x 365 zonder fouten draaien. Deze computers zijn geen algemene pc's. Ze sms'en niet, sturen geen e-mail, zoeken niet op internet en bellen niet. Integendeel, deze computers hebben één taak en dat is het uitvoeren van het industriële proces. Ze vertonen wat we 'missiekritische robuustheid' noemen.

Met dit concept in gedachten zie ik een aantal directe lessen voor autofabrikanten. Ik heb een grote interesse in autonoom rijden. Ik ben ervan overtuigd dat we op een gegeven moment zullen ontdekken dat computers beter (veiliger) rijden dan mensen. Computers worden niet slaperig, dronken en afgeleid. Autonome rijcomputers moeten echter worden gebouwd met missiekritische robuustheid.

Hoe verhoudt zich dit tot CarPlay en Android Auto? Deze algemene applicaties zijn prima voor het afspelen van Spotify via het geluidssysteem van uw auto of voor het beheren van handsfree telefoongesprekken. Maar zodra een auto begint met autonoom rijden, bevinden we ons in het domein van missiekritiek.

Ik zou nooit willen dat een smartphone mijn auto bestuurt. Er zijn gewoon te veel onbekenden als twee heel verschillende computers proberen samen te werken. Ik wil één speciaal gebouwd systeem om de show te besturen. Heeft u ooit meegemaakt dat de CarPlay-verbinding met uw auto tijdelijk wegvalt? Heeft u ooit een update voor uw Android-telefoon gehad en veranderde het gedrag van uw navigatiesoftware? Dit soort problemen kunnen in een missiekritieke omgeving niet worden getolereerd. Dit slaagt niet voor de robuustheidstest.

Ik zal verder uitleggen dat ik met autonoom rijden niet alleen verwijs naar de ultieme zelfrijdende auto van niveau 5. Beginnend met niveau 2 rijden, zoals geleverd door GM Supercruise, is het essentieel om te bouwen op een computersysteem dat speciaal is gebouwd. Wanneer u verder gaat dan adaptieve cruise control naar een omgeving waar de handen niet aan het stuur zitten en de auto zonder menselijke tussenkomst van rijstrook verandert, geloof ik dat het spel serieus wordt. En terwijl we stappen zetten in de richting van niveau 5, moeten we runtime-ervaring opdoen op een computerplatform dat het ultieme doel voor ogen heeft.

Ik ga er dan van uit dat missiekritische robuustheid een fundamentele reden is achter de beslissing van GM om af te stappen van CarPlay en Android Auto. En ik geloof dat dit voorlopig de juiste beslissing is. Misschien kunnen we in de toekomst terugkeren naar een situatie waarin smartphone-integratie op een manier wordt gedaan die de computeromgeving partitioneert, waarbij de telefoon alleen telefoondingen doet. Maar voorlopig is de eenvoud van een enkel, speciaal gebouwd systeem wat voor mij logisch is.
Ik heb hier een heel andere kijk op. Ik denk dat alle kritieke systemen (automatisering, besturing, etc.) gescheiden moeten worden van infotainmentsystemen. Het toestaan ​​van het downloaden van apps in een systeem dat kritieke functies bestuurt, is een probleem. Door telefoonspiegeling toe te staan ​​om functies te dekken die niet gerelateerd zijn aan de werking van het voertuig, zoals muziek-apps, voorkom je dat ze mogelijk vitale systemen beïnvloeden. Als je wilt dat automatisering met navigatie werkt, is het logisch om de ingebouwde navigatie te gebruiken, maar ik zou deze zeker strak willen controleren om potentiële schadelijke code te voorkomen.

Ik vraag me af of EV-fabrikanten die exclusief over ingebouwde navigatie beschikken, zoals GM, Tesla en Rivian, een verminderd risico op autodiefstal hebben? Als de dagelijkse navigatie van het voertuig, en niet alleen af en toe OTA-updates, een draadloze verbinding van de fabrikant vereist, denk ik dat dergelijke voertuigen minder aantrekkelijk zouden zijn voor wederverkoop. Er kan nog steeds diefstal van auto-onderdelen zijn, maar er zou veel minder vraag zijn naar verzending en wederverkoop in het buitenland.

Er wordt tegenwoordig veel gediscussieerd over de beslissing van GM (en anderen) om verder te gaan dan Carplay en Android Auto als het gaat om de boordelektronica die elektrische voertuigen aandrijft. Ik heb hier een perspectief op dat is gevormd door 37 jaar werk op het gebied van industriële procesbesturingsautomatisering.

Sommige industriële verwerkingsfabrieken zijn behoorlijk gevaarlijk. Verlies van controle over het proces resulteert in enorme explosies (voorbeeld: benzineproductie). In de wereld van vandaag zijn dit soort verwerkingsfabrieken vrij veilig gemaakt door het gebruik van industriële automatisering. Computerbesturing is gewoon betrouwbaarder dan menselijke besturing.

Maar ik moet verduidelijken dat industriële automatisering wordt uitgevoerd door speciaal gebouwde computers die 24 x 7 x 365 zonder fouten draaien. Deze computers zijn geen algemene pc's. Ze sms'en niet, sturen geen e-mail, zoeken niet op internet en bellen niet. Integendeel, deze computers hebben één taak en dat is het uitvoeren van het industriële proces. Ze vertonen wat we "missiekritische robuustheid" noemen.

Met dit concept in gedachten, zie ik een aantal directe lessen voor autofabrikanten. Ik heb een grote interesse in autonoom rijden. Ik ben ervan overtuigd dat we op een gegeven moment zullen ontdekken dat computers beter (veiliger) kunnen rijden dan mensen. Computers worden niet slaperig, dronken en afgeleid. Autonome rijcomputers moeten echter worden gebouwd met missiekritische robuustheid.

Hoe verhoudt zich dit tot CarPlay en Android Auto? Deze algemene toepassingen zijn prima om Spotify af te spelen via uw auto-geluidssysteem of handsfree telefoongesprekken te beheren. Maar zodra een auto begint met autonoom rijden, bevinden we ons in het domein van missiekritisch.

Ik zou nooit willen dat een smartphone mijn auto bestuurt. Er zijn gewoon te veel onbekenden als twee heel verschillende computers proberen samen te werken. Ik wil één speciaal gebouwd systeem om de show te besturen. Heeft u ooit meegemaakt dat de CarPlay-verbinding met uw auto tijdelijk wegvalt? Heeft u ooit een update voor uw Android-telefoon gekregen en verandert het gedrag van uw navigatiesoftware? Dit soort problemen kunnen niet worden getolereerd in een missiekritische omgeving. Dit slaagt niet voor de robuustheidstest.

Ik zal verder uitleggen dat ik met autonoom rijden niet alleen verwijs naar het ultieme zelfrijdende auto van niveau 5. Beginnend met rijden van niveau 2, zoals aangeboden door GM Supercruise, is het essentieel om te bouwen op een computersysteem dat speciaal is gebouwd. Wanneer u verder gaat dan adaptieve cruise control naar een omgeving waar de handen niet aan het stuur zitten en de auto zonder menselijke tussenkomst van rijstrook verandert, geloof ik dat het spel serieus wordt. En terwijl we stappen zetten in de richting van niveau 5, moeten we praktijkervaring opdoen op een computerplatform dat het ultieme doel voor ogen heeft.

Ik ga er dan van uit dat missiekritische robuustheid een fundamentele reden is achter de beslissing van GM om af te stappen van CarPlay en Android Auto. En ik geloof dat dit voorlopig de juiste beslissing is. Misschien kunnen we in de toekomst terugkeren naar een situatie waarin smartphone-integratie op een manier wordt gedaan die de computeromgeving partitioneert, waarbij de telefoon alleen telefoondingen doet. Maar voorlopig is de eenvoud van een enkel, speciaal gebouwd systeem wat voor mij logisch is.
Ik heb hier een heel andere kijk op. Ik denk dat alle kritieke systemen (automatisering, controle, etc.) gescheiden moeten worden van infotainmentsystemen. Mensen toestaan ​​om apps te downloaden in een systeem dat kritieke functies bestuurt, is een probleem. Door telefoonspiegeling toe te staan ​​om functies te dekken die niet gerelateerd zijn aan de werking van het voertuig, zoals muziek-apps, worden ze ervan weerhouden om mogelijk vitale systemen te beïnvloeden. Als je wilt dat automatisering met navigatie werkt, is het logisch om de ingebouwde navigatie te gebruiken, maar ik zou zeker willen dat deze strak wordt gecontroleerd om potentiële kwaadaardige code te voorkomen.
Als CIO met een achtergrond in software engineering, hebben jullie beiden gelijk. Ik ben bezorgd dat GM en anderen hun netwerken in het voertuig niet goed segmenteren, waarbij de voertuigoperaties worden gekoppeld aan de infotainment-systeemcontroles in een goed gedefinieerde, zwaar gedebugde en parametergecontroleerde interface. Om dit te doen, zullen autofabrikanten daadwerkelijk een lokaal netwerk in de voertuigen moeten installeren en industriestandaardtechnieken moeten gebruiken om ervoor te zorgen dat zowel de zwaar beveiligde software voor voertuigoperaties en -besturing als de gebruikersinterface en de comfortbediening op dezelfde set bedrading kunnen draaien. Tesla loopt hier voor op iedereen met hun Cybertruck met een lokaal bekabeld ethernet ingebouwd in het voertuig. GM's Ultium gebruikt een draadloos ethernet voor batterijbeheer - ik vraag me af hoe veilig het is. Wi-Fi kan worden beveiligd wanneer het correct wordt geïmplementeerd, maar de meeste commerciële installaties ondersteunen niet het beveiligingsniveau dat Ultium/Ultify vereist.

Op de lange termijn zal Android Automotive ook moeten worden vervangen voor de voertuigbesturingssoftware. Het is geen RTOS (Real Time Operating System), en dit is wat vereist is voor alle missiekritische embedded systemen. Linux-gebaseerde systemen kunnen worden geconverteerd naar RTOS; SpaceX heeft dit gedaan voor Falcon 9, Cargo Dragon, Crew Dragon en Starship, maar Android is van ontwerp geen RTOS.

• Like
Reactions: Steverino and drew
GM's Ultium gebruikt een draadloos ethernet voor batterijbeheer - ik vraag me af hoe veilig het is. Wi-Fi kan worden beveiligd als het correct wordt geïmplementeerd
Visteon is de maker van de draadloze BMS waarmee GM samenwerkt voor het Ultium-batterijplatform. Ze gebruiken het woord "beveiliging" als opsommingsteken, maar gaan niet in op de details van wat dat betekent.

Ik vond:

Het bedrijf is betrokken geweest bij de ontwikkeling van BMS sinds de begindagen van de EV-productie, toen het de Ford Ranger EV uit 1998 ondersteunde. De draadloze BMS maakt gebruik van chips van Analog Devices om de traditionele bedrading te elimineren, waardoor tot 90% van de bedrading en tot 15% van het volume in het accupakket wordt bespaard, en de ontwerpflexibiliteit en produceerbaarheid worden verbeterd.

De chips bevatten alle geïntegreerde circuits, hardware en software voor stroom, batterijbeheer, RF-communicatie en systeemfuncties in een enkel product op systeemniveau dat ASIL-D-veiligheid en beveiliging op moduleniveau ondersteunt.

• Like
Reactions: obermd
Ik heb hier een heel andere kijk op. Ik denk dat alle kritieke systemen (automatisering, controle, etc.) gescheiden moeten worden van infotainmentsystemen. Mensen toestaan ​​om apps te downloaden in een systeem dat kritieke functies bestuurt, is een probleem. Door telefoonspiegeling toe te staan ​​om functies te dekken die niet gerelateerd zijn aan de werking van het voertuig, zoals muziek-apps, voorkom je dat ze mogelijk vitale systemen beïnvloeden. Als je wilt dat automatisering met navigatie werkt, is het logisch om de ingebouwde navigatie te gebruiken, maar ik zou het zeker strak willen controleren om potentiële kwaadaardige code te voorkomen.

Ik ben het eens met wat hier geschreven staat; goede gedachten. Ik denk dat het meest basale wat ik leuk vind aan GM's Google Builtin-architectuur is dat de kaarten niet vanaf een telefoon worden geserveerd. Ik hoop binnenkort Supercruise te gebruiken om met mijn auto te rijden en ik wil zeker niet dat mijn telefoon erbij betrokken is. Gisteravond nog reed ik met mijn Lexus-hybride met Android Auto dat de navigatie verzorgde, terwijl ik naar Amazon Music luisterde, ook op mijn telefoon. De kaart viel ongeveer 15 seconden weg en ik kreeg geen afslaginstructie. Ik vermoed dat de processor van de telefoon overbelast raakte en dat hij voorrang gaf aan The Allman Brothers boven de afslag naar rechts die eraan zat te komen. Misschien zou dit oké zijn met Level 2-automatisering (zoals de huidige versie van Supercruise), omdat ik altijd klaar moet staan om het over te nemen. Maar als we op Level 3-automatisering zitten en ik niet hoef op te letten... dat lijkt me echt slecht.

Het punt dat Drew maakte, lijkt logisch, dat je wilt dat de telefoon voor telefoonzaken zorgt, terwijl de auto voor het rijden zorgt, is logisch. Maar ik ben bang dat het een lastig probleem is om de rijfuncties te beschermen tegen compromittering door de telefoonfuncties. Terug naar mijn achtergrond in procesinstallatieautomatisering, we vonden het erg moeilijk om deze partitionering te bouwen en het met 99,9999% robuustheid te laten werken. Ik denk dat het kan, maar het zal tijd kosten.

Denken dat ik gevangen zou kunnen raken in dure abonnementstechnologieën zoals een verplicht internetabonnement met OnStar met abonnement voor navigatie en supercruise, denk ik dat ik de beslissing heb genomen om naar een andere auto te zoeken (ik had al een aanbetaling gedaan voor deze auto bij de dealer).

Naar welke andere auto moet ik kijken, ik weet dat er de EV6 of de Ioniq is... misschien de Mustang... ik weet het niet.

Naar welke andere auto's kijk je (voor degenen die niet 100% zeker zijn om voor de Equinox te gaan)?
Onlangs een Eq EV geleased, de RS trim. Super Cruise en App-toegang (ingebouwd Android in de auto) zijn inbegrepen voor 3 jaar. OnStar was optioneel.

Het lijkt erop dat deze dingen bespreekbaar zijn op het moment van aankoop/lease. Vraag de dealer om ze erin te gooien of te verlengen. Het is software, dus de fabrikant verliest er niet veel mee.

Denkend dat ik gevangen zou kunnen raken in dure abonnementstechnologieën zoals een verplicht internetabonnement met OnStar met abonnement voor navigatie en supercruise, denk ik dat ik de beslissing heb genomen om naar een andere auto te zoeken (ik had al een aanbetaling gedaan voor deze auto bij de dealer).

Naar welke andere auto zou ik moeten kijken, ik ken de EV6 of de Ioniq... misschien de Mustang... ik weet het niet.

Naar welke andere auto's kijk je (voor degenen die niet 100% zeker zijn van de Equinox)?
Hetzelfde hier, we hebben voor Toyota gekozen vanwege geen Android Auto. We weten uit ervaring wat een afzetterij Onstar was

Hier hetzelfde, we hebben voor Toyota gekozen vanwege geen Android Auto. We weten uit ervaring wat een afzetterij Onstar was
Ik beschouw gratis Onstar voor 8 jaar niet als een afzetterij. Ik heb niet eens Onstar in mijn Bolt omdat ik de noodzaak niet zag, dus ook daar geen afzetterij. Welke Toyota EV heb je gekocht?

Ik beschouw gratis Onstar voor 8 jaar in mijn Equinox EV niet als een afzetterij. Ik heb niet eens Onstar in mijn Bolt omdat ik de noodzaak niet zag, dus ook daar geen afzetterij. Welke Toyota EV heb je gekocht?
Er is maar één Toyota EV in Amerika, de bZ4x. Hij heeft zelfs slechter opladen dan de Equinox.

Zijn afschrijving is zo hoog (hoger dan zelfs andere EV's), dat je het je zou kunnen veroorloven om vele jaren OnStar te betalen met de hogere wederverkoopwaarde van een GM EV. Ik ben overgestapt van Android Auto naar de ingebouwde Google Automotive die ik 8 jaar lang krijg en ben daar prima mee.

Als je om redenen die niet bij mij resoneren absoluut CarPlay of Android Automotive nodig hebt, in plaats van de Solterra/bZ4x-compliance-auto's, zou ik voorstellen om te kijken naar de Honda Prologue, een van de zeer mooie Hyundai- of Kia EV's, de Mustang Mach-E of misschien zelfs een Nissan Ariya.

Als u naar de goedkopere LT Equinox-uitvoering keek, dan is er voor die prijs echt geen andere EV met een vergelijkbare actieradius. Natuurlijk, als actieradius geen probleem is omdat u gewoon een auto voor boodschappen in de stad wilt, dan zou een gebruikte Bolt of een Kona EV de oplossing kunnen zijn.

Als u de duurdere Eq-uitvoeringen overwoog, dan komen de Hyundai's en Kia's qua prijs in de buurt, maar hun basismodellen zullen de actieradius van de Equinox nog steeds niet evenaren.

Als je vaak roadtrips maakt en een goede laadinfrastructuur in je omgeving hebt, dan bieden sommige Hyundai & Kia's indrukwekkende laadsnelheden, efficiënt ruimtegebruik en best mooie interieurmaterialen. De stijl van de Ioniq 5 en Ioniq 6 is meer polariserend.

21 - 40 of 59 Posts