Chevy Equinox EV Forum banner

Ideeën over waar de mobiele telefoon neer te zetten?

1.3K views 21 replies 17 participants last post by  joshua.ely.williams  
#1 ·
Ik ben op zoek naar creatieve oplossingen voor de plaatsing van mobiele telefoons en of er gadgets zijn die gemonteerd kunnen worden om de telefoon vast te houden. Waar zet je hem neer? Ik heb de mijne in de tweede bekerhouder gezet. Ik wou dat ik hem beneden of zelfs op het dashboard kon zetten, maar dat is ver van de stekker. Ik heb een 2024 Equinox Ev

#3 ·
#4 ·
Ik hoef de telefoon meestal niet te zien tijdens het rijden. Ik bewaar hem gewoon in het vak naast de bekerhouder. Maar soms ook in de bekerhouder. Ik heb ook een organizer met een sleuf voor een telefoon tussen de stoelbekleding en de middenconsole.

Als ik het telefoonscherm moet zien, gebruik ik gewoon een universele telefoonhouder met een zuignap op het raam achter de achteruitkijkspiegel. De telefoon kan vlak onder de achteruitkijkspiegel worden geplaatst.

#5 ·
#6 ·
Aangezien ik mijn telefoon alleen via Bluetooth gebruik, leg ik hem in het bovenste opbergvak van de middenconsole, net boven de niet-operationele draadloze oplader. Deze locatie wordt verwarmd/gekoeld door een HVAC-ventilatieopening.

#7 ·
Aangezien ik mijn telefoon alleen via Bluetooth gebruik, plaats ik hem in het bovenste opbergvak van de middenconsole, net boven de niet-operationele draadloze oplader. Deze locatie wordt verwarmd/gekoeld door een HVAC-ventilatieopening.
Yup! Dat is waar ik mijn telefoon meestal neerleg. Zo niet daar, dan in de sleuf op de console naast de bekerhouders.

#8 ·
Ik moet mijn telefoon op het oplaadstation laten liggen omdat ik lange tijd naar podcasts luister. Ik heb een draadloos oplaadstation voor twee telefoons geïnstalleerd dat ik heb aangepast aan het draadloze oplaadstation dat ontbrak in het model van 2024 (elders hier met foto's getoond).

#11 · (Edited)
Ik ben gewoon op zoek naar creatieve oplossingen voor de plaatsing van mobiele telefoons en of er gadgets zijn die gemonteerd kunnen worden om de telefoon vast te houden. Waar zet je hem neer? Ik heb de mijne in de tweede bekerhouder. Ik wou dat ik hem beneden of zelfs op het dashboard kon zetten, maar dat is ver van de stekker. Ik heb een 2024 equinox Ev
Ze verkopen langere USB C-kabels die voor minder dan $10 naar het onderste vak reiken, of je kunt hem in de middenconsole verbergen, of in het bovenste vak zoals anderen al hebben vermeld. Het gebruik van een haakse USB-connector helpt ook om dingen op te ruimen. Er is een inkeping die naar het midden leidt, zodat de kabel niet klem komt te zitten. Dus veel goedkope opties.

Ik stop mijn telefoon weg in het bovenste vak en leg hem bovenop mijn muntbakje, ontsmettingsmiddel, UV-beschermende lotion en zonnebril. Op die manier buig je de USB-ingang van mijn telefoon niet. Ik heb ook mijn USB-stick met mijn gedownloade muziek in de middenconsole om me te laten rocken terwijl ik over de weg cruise. :cool:

Attachments

#12 ·
Zoals @Spinkick zei, hoopt GM dat u de Google-integratie gebruikt en uw mobiele telefoons niet hoeft te gebruiken/bekijken, vooral niet tijdens het rijden.

Mijn EqEV werd niet geleverd met draadloos opladen waar de oplader zou moeten zijn, dus heb ik een goedkope Qi-oplader geplaatst die een rubberen oppervlak had, zodat mijn telefoon niet wegglijdt.

#13 ·
Omdat ik elke dag moet controleren welke laadpalen open kunnen zijn voordat ik naar mijn werk ga, en de Blink-laad-app niet wordt ondersteund door onze Google-integratie (grrr). Ik heb de mijne aan de passagierszijde van de centrale dashboardventilatie net boven de console gemonteerd. Hij zit aan een MagSafe-houder die stevig aan de lamellen van de ventilatieopening haakt, zodat hij buiten mijn zicht van alle bedieningselementen valt en behoorlijk robuust is. Houdt beide bekerhouders vrij en laat me ook mijn zonnebril in de lange sleuf naast me opbergen tijdens het rijden.

#14 ·
Ik kan het Blink-laadnetwerk en de beschikbaarheid van de stekker op mijn Equinox zien. Ik heb de app nog steeds nodig om een lading te starten, aangezien het geen „plug and charge“ is.

#20 ·
Ik kan het Blink-laadnetwerk en de beschikbaarheid van stekkers op mijn Equinox zien. Ik heb de app nog steeds nodig om een lading te starten, omdat het geen "plug and charge" is.
Ik verwijs naar de Blink-app, die de specifieke laders direct toont en of ze al dan niet in gebruik zijn. De app verschijnt niet in onze play store. We hebben gratis opladen, dus ik sluit sowieso gewoon aan.

#16 ·
Nog een overweging voor dit topic:
Enkele weken geleden is mijn telemetrisch module uitgevallen. Onstar gaf me de storingscodes om te presenteren bij mijn serviceafspraak. Toevallig heb ik morgen een afspraak bij mijn Chevrolet-dealer om dit volledig te onderzoeken.
Met deze storing werkt de GPS-integratie met kaarten niet. Telefoon en sms-berichten werken echter nog steeds.
Dat gebeurde ongeveer een maand geleden. Dus in de tussentijd heb ik alleen mijn mobiele telefoon gebruikt voor navigatie. Helaas, omdat GM de Apple- of Android-auto-apps niet heeft toegestaan, kunnen we de kaarten-app van onze telefoon niet naar het infotainmentscherm casten.
De telefoon in een bekerhouder is perfect als zelfstandig telefoonalternatief. Omdat we de hoge middenconsole hebben, is de bekerhouderoplossing erg handig.
Verder maakt mijn auto automatisch via Bluetooth verbinding met mijn telefoon wanneer ik instap. Dat zorgt ervoor dat de telefoon prioriteit heeft voor oproepen en sms-berichten. Maar de telefoon kan zijn native kaarten niet volledig benutten. Met name de spraaknavigatie is uitgeschakeld. Ik ontdekte dat ik de telefoon van de auto moest loskoppelen om alle kaartfuncties te kunnen gebruiken. En ik download ook offline kaarten voor mijn regio. Een andere oplossing is om een oudere telefoon te gebruiken die je misschien nog hebt liggen en die geen actieve simkaart meer heeft. Download offline kaarten erop en als het GPS goed is, ben je klaar om te gaan!

#18 ·
Ik haal er een van deze. En deze, zodat het snoer niet te ver uitsteekt. Ik zal de draadloze oplader in het vak leggen. Als hij niet nodig is, bewaar hem dan gewoon in de sleuf naast de bekerhouders zoals anderen hebben gezegd.
Moet nog een goede houder voor zonnebrillen vinden.

#19 · (Edited)
Moet een goede houder voor een zonnebril vinden.
Zoek naar „zonnebrilclips voor vizier“. Ik heb een goedkope gevonden bij de Dollar Store (1,25 dollar winkel) die werkt voor zowel draadmonturen als plastic. Lijkt goed te werken. Klemt op het vizier en voorkomt niet het gebruik van de spiegel.

#21 ·
Ik gebruik mijn telefoon voor allerlei dingen die Android Automotive niet kan, dus ik heb deze houder van Amazon gehaald en ben er erg blij mee. Hij zou native moeten werken met iPhones die Magsafe hebben, maar ik gebruik hem op mijn Pixel 9 met een Peak Design hoesje. Opladen werkt meestal goed, maar wordt soms te heet in de AZ-zon. Hij past perfect en rammelt of verschuift niet.

Attachments

#22 ·
Kon de Amazon-link niet plaatsen: