Chevy Equinox EV Forum banner
21 - 40 of 52 Posts
Discussion starter · #21 ·
Eindelijk de genadeslag:

View attachment 5164

Gevolgd door een paar tests

View attachment 5170
View attachment 5166
View attachment 5169
View attachment 5165

Test de auto en zorg ervoor dat alle markeringslichten, de parkeersensor, de camera aan de voorkant, enz. allemaal werken. Ik gebruikte dit als excuus om een ​​beetje rond te rijden.

Interessant genoeg licht de strik op als onderdeel van de welkomstverlichting (die ik nooit zie, omdat mijn auto pas wakker wordt als ik naast de spatbord sta). Het licht ook op tijdens de uitschakelanimatie en wanneer de koplampen aan staan.

Verrassend genoeg gaat het NIET aan tijdens het rijden overdag of tijdens het opladen.

Dit was een flinke klus. Ik schaam me om te zeggen dat ik ongeveer 9 uur in dit project heb gestoken, waarvan minstens een derde om uit te zoeken wat wat nog vasthoudt, zoals die stomme lichtbalk, of om de gatgrootte van het trimgereedschap te benaderen, enz. Ik was tevreden om langzaam te gaan omdat ik niets wilde breken dat ik niet kon zien. Ik heb veel getrokken en geanalyseerd wat vast lijkt te zitten en waar. Ik ben ook goed in het kwijtraken van gereedschap dat ik zojuist had, en heb lang gezocht naar een ontbrekende schroef. Na het voordeel van mijn ervaring, zou dit veel sneller kunnen worden gedaan, door mij of door iemand die meedeed. Maar zoals ik in het begin al zei, overweeg het om het door de dealer te laten doen als je er niet zeker van bent om met zoveel geverfd plastic te knoeien.

Ik vind het er geweldig uitzien. De strik kost een paar honderd dollar, zelfs als je rondkijkt, en de installatie was veel werk om zelf te doen of een paar honderd aan arbeid bij de dealer. Het is een leuk accessoire, maar totaal onnodig. Ik kan het niet schelen :)

Ik hoop dat dit iemand helpt! Veel plezier!
Nieuwsgierig. Kun je bij de connector komen door de wielkast te verwijderen?

• Like
Reactions: Zad76
Ja, ik zag een Equinox EV dat doen voordat ik de mijne kocht, en dacht wow dat is dom, en dacht misschien dat het een lagere uitvoering was. Toen ik de mijne kreeg, controleerde ik het tegen een raam waar ik voor geparkeerd stond, en jawel. :rolleyes:

Ja, je kunt de bedradingsmodificatie uitvoeren zonder alles uit elkaar te halen, je hoeft alleen de voorkant van de wielkast aan de bestuurderskant weg te halen, en de connector zit daar.

Image

Er zijn een paar andere draden voor de lichtbalk, maar dat zijn de twee die bepalen welke kant aan of uit staat onder normale omstandigheden.

Ik heb een paar foto's van het gebied waar de lichtbalk aan de fascia bevestigd is:
Image

Image

Image

Image

Ik heb niet het "servicemanual" Ik gebruik Alldata, dat de officiële info neemt en het daar plaatst.

Ik ben bang dat de ENIGE instructies die ik heb, zijn bijgevoegd in bericht #12.

U heeft een terechte zorg. De lightbar heeft nogal wat draden die er naartoe gaan. Je kunt het zien op de allerlaatste foto in bericht #7, (die met de twee rode clips in een cirkel). De bundel draden in het midden onderaan is voor de lightbar. Hij wordt aangesloten op wat er op mijn auto zit, een bestaande kabelboom/connector. Zal die connector op uw auto aanwezig zijn? Ummmmmmmmmmmisschien? Waarschijnlijk? Laten we het hopen.

De lightbar gaat aan tijdens het wakker worden/uitschakelen, tijdens DRL en koplampen. Hij vervaagt aan en uit, maar de hele strip gaat tegelijk aan, er zijn geen "pulserende" animaties of achtervolgende lichteffecten. Ik zou speculeren dat elk van die draden een afzonderlijk LED-gedeelte verlicht en dat ze allemaal tegelijk aangaan, maar ik weet het echt niet.

Ja, je zult de fascia moeten verwijderen om deze klus te klaren. Heeft u een vulpaneel waar wij de lightbar hebben?

Terugkijkend is mijn documentatie het zwakst over het deel van de lightbar-montage op de fascia. Sorry daarvoor. Misschien kunt u de gaten opvullen.
Bedankt DarkDan72
Eerlijk gezegd, ik geloof dat de kabelboom hetzelfde is voor alle uitvoeringen. Ik betwijfel of GM de moeite zal nemen om een aparte kabelboom en onderdeelnummer te hebben, alleen voor het LT-model, de 4 of 5 draden en 1 connector zijn te weinig om een dollar-impact te veroorzaken. Maar wie weet? Misschien is het economisch gezien logisch voor GM om de koperdraden en connector voor de lightbar op die kabelboom te elimineren, gezien de hoeveelheid LT's die ze denken te zullen produceren.
Ik wil voorkomen dat ik de fascia verwijder en het hele proces doorloop, alleen om erachter te komen dat mijn auto niet de kabelboom/connector voor de lightbar heeft, kunt u zich dat voorstellen? Alles weer in elkaar zetten, zoeken naar onderdeelnummer, het vinden, hopen dat het op voorraad is, bestellen, wachten en de verwijdering van de fascia en de installatie van de lightbar opnieuw doen.... oei!
Ik denk dat het het beste is om de kabelboom te vinden bij een plek die retouren accepteert, dus als de connector er is, zou ik de kabelboom gewoon moeten retourneren, als de connector niet in de auto zit, dan de hele kabelboom vervangen en het probleem is opgelost.

Ik hoopte dat ik gewoon de 4 bovenste T 7's kon losschroeven en het vulpaneel kon verwijderen, maar ik zie dat u een paar moeilijk te bereiken clips aan de onderkant noemt. Ik wou dat er een manier was om te controleren of de connector er is zonder te veel dingen te hoeven verwijderen.

Ik heb de "servicemanual" niet. Ik gebruik Alldata, dat de officiële info neemt en daar plaatst.
Ik heb ook een AllData-account, maar ze vermelden de EEV niet, tenminste niet à la carte.

Heb je de beheerder gemaild of zoiets? Of heb je toevallig een van de dure professionele accounts?

Ik betwijfel of GM de moeite zal nemen om een aparte kabelboom en onderdeelnummer te hebben, alleen voor het LT-model, de 4 of 5 draden en 1 connector zijn te weinig om een impact te hebben op de kosten. Maar wie weet? Misschien is het economisch gezien logisch voor GM om de koperdraden en connector voor de lichtbalk op die kabelboom te elimineren, gezien de hoeveelheid LT's die ze denken te gaan produceren.
Er zit een hoop spul in de kabelboom van de voorste fascia dat een basis-LT niet zal hebben. Verlichting, parkeersensoren, mogelijk is de cruise control radar anders, wie weet. Het is heel goed mogelijk dat GM minstens 2 verschillende kabelbomen in de lijn heeft.

Omdat @LurchCamaro heeft ontdekt dat de blauw/groene en wit/gele draden voor de LED-balk zijn, waarom niet de voorste spatbordvoering terugtrekken en de grote connector bekijken en kijken of die draden er zijn? Als ze er zijn, gaan ze waarschijnlijk naar de plek waar de LED-balk komt. Zo niet, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Het verkrijgen van een OEM-kabelboom zal waarschijnlijk eeuwig duren, en in veel gevallen worden elektrische onderdelen niet geaccepteerd voor retourzendingen.

Iemand heeft in een andere thread touw-LED gebruikt om een redelijk fatsoenlijk uitziende doe-het-zelf lichtbalk te maken, misschien moet je dat overwegen.
DIY: Voorste lichtbalk / onder de motorkap lichtbalk voor LT basis trim | Chevy Equinox EV Forum

• Helpful
Reactions: Steverino
Ik zag vanmorgen een paar Equinox EV's op de weg. Ik denk dat alleen de vroege model Equinox EV's de helft van de lichtbalk uitschakelen als het knipperlicht aanstaat... Ik zag beide waarbij er één niet uitging en aan

Ik zag vanmorgen een paar Equinox EV's op de weg. Ik denk dat alleen de vroege model Equinox EV's de helft van de lichtbalk uitschakelen wanneer de richtingaanwijzer aan staat... Ik zag beide waarbij er één niet uit en aan ging
Zou het te maken kunnen hebben met de vraag of het voertuig een lichtanimatie heeft - 2LT/RS vs. 3LT/RS? Mijn 2024 2LT (gebouwd 4/24) schakelt de lichtbalk niet uit wanneer de richtingaanwijzer aan staat.

Ik kan bevestigen dat mijn eind augustus gebouwde '24 3RS de LED-balk NIET uitschakelt met richtingaanwijzers.

Het klinkt alsof ze ertegen hebben besloten en het hebben veranderd, ik ben blij, het is dom. De mijne is een '24 3RS-build van mei.

GM heeft dit misschien als een dom idee opgemerkt of misschien slechte feedback erover gekregen, hoe dan ook, dat kan de reden zijn waarom de lightbar is vervangen. Het originele onderdeelnummer was: 86597381 en het nieuwe vervangende onderdeelnummer is 85023318 en het lijkt erop dat de vervanging plaatsvond eind 1e kwartaal van 2024.

• Like
Reactions: LurchCamaro
Ik moet mijn koplamp aan de bestuurderskant vervangen en ben benieuwd of iemand de officiële instructies heeft om dit te doen... Heeft Alldata deze instructies? Hoeveel kost de goedkoopste Alldata-account waarmee ik toegang heb tot die koplampinstructies?

LurchCamaro zei dat hij AllData gebruikte, maar ik kan de EEV niet los vinden.

Mogelijk heeft hij een professioneel account dat duizenden kost, maar alle voertuigen dekt; dat punt is nooit opgehelderd.

Ik zou zeggen dat je geen goedkope officiële instructies kunt verwachten.

@DarkDan72 - Ik heb vandaag het verlichte embleem aan de voorkant laten installeren bij mijn dealer. Ik merkte dat er wat speling zit in het embleem; het zit niet super strak op de lichtbalk (?). Hoe is het bij jou, en bij anderen die dit hebben gedaan?

Het is misschien de moeite waard om op te merken dat de dealer de plint heeft vervangen.
Ik heb de mijne niet gedaan. Maar als een dealer het heeft geïnstalleerd, zou ik verwachten dat het net zo strak zit als het originele gouden embleem waarmee het oorspronkelijk werd geleverd. Als er speling is of het een beetje los zit, lijkt het erop dat de plint wat schade heeft opgelopen en niet is vervangen (?).
Ik ben op zoek geweest naar het onderdeel en heb het onderdeelnummer en/of de plek waar ze het verkopen niet gevonden, maar misschien heb ik er gewoon niet veel moeite voor gedaan (nog).

Ik hoop dat het niet al te erg voor je is, maar dealers rekenen aanzienlijk voor deze installatie, dus ik zou het terugbrengen naar hen, hoogstwaarschijnlijk zullen ze het lijmen. Een goede dealer zal de fascia opnieuw demonteren en de plint vervangen als dat inderdaad de oorzaak van het probleem is.

De mijne is mooi strak, en ik heb de plint NIET vervangen, maar ervoor gekozen om het embleem met plastic wiggen aan de plint te vergrendelen.

Maar het is niet alleen de plint. Af fabriek is het embleem ook bevestigd met een behoorlijk sterke dubbelzijdige tape. De tape voorkomt elke beweging.

De tape werd niet met de kit meegeleverd, hoewel elke carrosseriewerkplaats van een dealer het wel beschikbaar zou hebben. Als het wordt weggelaten, dan bent u overgeleverd aan de speling tussen de plint en het embleem.

Discussion starter · #37 ·
Nieuwsgierig.
Waarom moet de hele voorbumpersectie eraf?
Het lijkt erop dat je bij de connector van de voorbumper kunt komen door gewoon de band en de wielkast te verwijderen.
Het verwijderen van de hele voorkant lijkt alleen maar voor de routing te zijn? Nee?

Nieuwsgierig.
Waarom moet de hele voorbumpersectie eraf?
Het lijkt erop dat je bij de connector van de voorste fascia kunt komen door alleen de band en de wielkast te verwijderen.
Het verwijderen van de hele voorste fascia lijkt alleen maar voor de routing te zijn? Nee?
En montage... lees mijn ervaring hierboven om te zien hoe het aan de auto is bevestigd.

Weet niet zeker of dit ergens anders beantwoord is, maar: is de lichtbalk en de strik plug-and-play of moeten we draden splitsen om het allemaal te laten werken?

Weet niet zeker of dit elders al beantwoord is, maar: is de lichtbalk en de strik plug-and-play of moeten we draden splitsen om het allemaal te laten werken?
De ZEER gedetailleerde how to die hierboven door DarkDan is geplaatst plus de GM installatie-instructie PDF beantwoorden dat en nog veel meer. Als je dit overweegt, zou je die eerst echt moeten doornemen om de schaal en de reikwijdte van de klus te begrijpen. Er staan ​​echt belangrijke details in.

• Like
Reactions: DarkDan72
21 - 40 of 52 Posts