Heeft iemand het zelf geïnstalleerd? Moet ik de hele voorkant verwijderen?
Nieuwsgierig. Kun je bij de connector komen door de wielkast te verwijderen?Eindelijk de genadeslag:
View attachment 5164
Gevolgd door een paar tests
View attachment 5170
View attachment 5166
View attachment 5169
View attachment 5165
Test de auto en zorg ervoor dat alle markeringslichten, de parkeersensor, de camera aan de voorkant, enz. allemaal werken. Ik gebruikte dit als excuus om een beetje rond te rijden.
Interessant genoeg licht de strik op als onderdeel van de welkomstverlichting (die ik nooit zie, omdat mijn auto pas wakker wordt als ik naast de spatbord sta). Het licht ook op tijdens de uitschakelanimatie en wanneer de koplampen aan staan.
Verrassend genoeg gaat het NIET aan tijdens het rijden overdag of tijdens het opladen.
Dit was een flinke klus. Ik schaam me om te zeggen dat ik ongeveer 9 uur in dit project heb gestoken, waarvan minstens een derde om uit te zoeken wat wat nog vasthoudt, zoals die stomme lichtbalk, of om de gatgrootte van het trimgereedschap te benaderen, enz. Ik was tevreden om langzaam te gaan omdat ik niets wilde breken dat ik niet kon zien. Ik heb veel getrokken en geanalyseerd wat vast lijkt te zitten en waar. Ik ben ook goed in het kwijtraken van gereedschap dat ik zojuist had, en heb lang gezocht naar een ontbrekende schroef. Na het voordeel van mijn ervaring, zou dit veel sneller kunnen worden gedaan, door mij of door iemand die meedeed. Maar zoals ik in het begin al zei, overweeg het om het door de dealer te laten doen als je er niet zeker van bent om met zoveel geverfd plastic te knoeien.
Ik vind het er geweldig uitzien. De strik kost een paar honderd dollar, zelfs als je rondkijkt, en de installatie was veel werk om zelf te doen of een paar honderd aan arbeid bij de dealer. Het is een leuk accessoire, maar totaal onnodig. Ik kan het niet schelen
Ik hoop dat dit iemand helpt! Veel plezier!
Voor zover ik me herinner, ja, dat zou mogelijk moeten zijn.Curious. Can you get to the connector by removing the the wheel well?
Bedankt DarkDan72Ik ben bang dat de ENIGE instructies die ik heb, zijn bijgevoegd in bericht #12.
U heeft een terechte zorg. De lightbar heeft nogal wat draden die er naartoe gaan. Je kunt het zien op de allerlaatste foto in bericht #7, (die met de twee rode clips in een cirkel). De bundel draden in het midden onderaan is voor de lightbar. Hij wordt aangesloten op wat er op mijn auto zit, een bestaande kabelboom/connector. Zal die connector op uw auto aanwezig zijn? Ummmmmmmmmmmisschien? Waarschijnlijk? Laten we het hopen.
De lightbar gaat aan tijdens het wakker worden/uitschakelen, tijdens DRL en koplampen. Hij vervaagt aan en uit, maar de hele strip gaat tegelijk aan, er zijn geen "pulserende" animaties of achtervolgende lichteffecten. Ik zou speculeren dat elk van die draden een afzonderlijk LED-gedeelte verlicht en dat ze allemaal tegelijk aangaan, maar ik weet het echt niet.
Ja, je zult de fascia moeten verwijderen om deze klus te klaren. Heeft u een vulpaneel waar wij de lightbar hebben?
Terugkijkend is mijn documentatie het zwakst over het deel van de lightbar-montage op de fascia. Sorry daarvoor. Misschien kunt u de gaten opvullen.
Ik heb ook een AllData-account, maar ze vermelden de EEV niet, tenminste niet à la carte.Ik heb de "servicemanual" niet. Ik gebruik Alldata, dat de officiële info neemt en daar plaatst.
Er zit een hoop spul in de kabelboom van de voorste fascia dat een basis-LT niet zal hebben. Verlichting, parkeersensoren, mogelijk is de cruise control radar anders, wie weet. Het is heel goed mogelijk dat GM minstens 2 verschillende kabelbomen in de lijn heeft.Ik betwijfel of GM de moeite zal nemen om een aparte kabelboom en onderdeelnummer te hebben, alleen voor het LT-model, de 4 of 5 draden en 1 connector zijn te weinig om een impact te hebben op de kosten. Maar wie weet? Misschien is het economisch gezien logisch voor GM om de koperdraden en connector voor de lichtbalk op die kabelboom te elimineren, gezien de hoeveelheid LT's die ze denken te gaan produceren.
Zou het te maken kunnen hebben met de vraag of het voertuig een lichtanimatie heeft - 2LT/RS vs. 3LT/RS? Mijn 2024 2LT (gebouwd 4/24) schakelt de lichtbalk niet uit wanneer de richtingaanwijzer aan staat.Ik zag vanmorgen een paar Equinox EV's op de weg. Ik denk dat alleen de vroege model Equinox EV's de helft van de lichtbalk uitschakelen wanneer de richtingaanwijzer aan staat... Ik zag beide waarbij er één niet uit en aan ging
Ik heb de mijne niet gedaan. Maar als een dealer het heeft geïnstalleerd, zou ik verwachten dat het net zo strak zit als het originele gouden embleem waarmee het oorspronkelijk werd geleverd. Als er speling is of het een beetje los zit, lijkt het erop dat de plint wat schade heeft opgelopen en niet is vervangen (?).@DarkDan72 - Ik heb vandaag het verlichte embleem aan de voorkant laten installeren bij mijn dealer. Ik merkte dat er wat speling zit in het embleem; het zit niet super strak op de lichtbalk (?). Hoe is het bij jou, en bij anderen die dit hebben gedaan?
Het is misschien de moeite waard om op te merken dat de dealer de plint heeft vervangen.
En montage... lees mijn ervaring hierboven om te zien hoe het aan de auto is bevestigd.Nieuwsgierig.
Waarom moet de hele voorbumpersectie eraf?
Het lijkt erop dat je bij de connector van de voorste fascia kunt komen door alleen de band en de wielkast te verwijderen.
Het verwijderen van de hele voorste fascia lijkt alleen maar voor de routing te zijn? Nee?
De ZEER gedetailleerde how to die hierboven door DarkDan is geplaatst plus de GM installatie-instructie PDF beantwoorden dat en nog veel meer. Als je dit overweegt, zou je die eerst echt moeten doornemen om de schaal en de reikwijdte van de klus te begrijpen. Er staan echt belangrijke details in.Weet niet zeker of dit elders al beantwoord is, maar: is de lichtbalk en de strik plug-and-play of moeten we draden splitsen om het allemaal te laten werken?