Chevy Equinox EV Forum banner
21 - 37 of 39 Posts
Ik ben bezig met het monteren van een set 18" wielbanden op mijn gloednieuwe '24 EQEV die ik 5 dagen geleden heb opgehaald. Ik heb gebruikte 18" wielen van Chevy Travarse besteld via eBay, en ze zijn onderweg. Ik heb nog geen beslissing genomen over banden, maar ik zal waarschijnlijk de 18" gebruiken voor zowel winter als zomer. Ik denk erover om een set All-Weather banden te nemen met drie bergtoppen en een sneeuwvloklogo voor zware winterse omstandigheden. Michelin AllClimate2 of GoodYear Assurance WeatherReady2 lijken goede kandidaten.

Nu voor TPMS... Ik dacht eraan om de OEM-sensor te kopen (GM Onderdeel # 13556202) die in deze thread wordt genoemd. Maar voor $32 per stuk plus verzendkosten, heb ik besloten om te gaan voor Autel's MX-One programmeerbare sensoren. Ik bezit Autel's TPMS tool TS508, dus het programmeren van die sensoren is eenvoudig. Ik ben niet van plan om de banden te wisselen als ik eenmaal 18" wielen heb met all-weather banden, omdat ik een hekel heb aan de 21" wielen en de standaard Conti low-profile banden die bij de auto zaten. Maar voor het geval dat, zal ik waarschijnlijk de ID klonen van de originele wielen/banden. Klinkt alsof de auto automatisch opnieuw leert, dus dit is niet cruciaal. Maar met dezelfde ID zorg ik ervoor dat ik ze kan wisselen en geen TPMS-waarschuwing krijg. Ik heb deze set-up momenteel op onze Escape PHEV, en het werkt geweldig.
Ik denk niet dat je veel succes zult hebben met de niet-oem TPMS. Ik zou aanraden om een set gebruikte OEM-sensoren te nemen, zoals ik heb gedaan. Nadat de banden erop zaten, ben ik langs de dealer gegaan en hebben ze ze binnen 10 minuten en zonder kosten aan het voertuig "geleerd". Dit is wat ik heb gekocht SetOf4 Genuine OEM GM Cadillac Chevrolet GMC 2020-25 TPMS Tire Pressure Sensors | eBay

Mijn lokale bandenwinkel had geen succes met het aan de praat krijgen van Autel MX-sensoren en probeerde het meerdere keren met verschillende methoden. Klonen werkte niet, activeren werkte niet en het programmeren van de auto ook niet. Het lijkt misschien alsof ze werken, want nadat het TPMS-lampje is uitgeschakeld, geeft de auto de meest recente geldige set druknummers weer die hij heeft gelezen (in mijn geval van de zomerbanden), maar na 5-15 mijl zou het TPMS-lampje gaan branden en zouden de drukken allemaal leeg zijn. Toen ze de GM-sensoren plaatsten, werkte het TPMS perfect.

Ik denk niet dat je veel succes zult hebben met de niet-oem TPMS. Ik zou aanraden om een set gebruikte OEM-sensoren te kopen, zoals ik heb gedaan. Nadat de banden erop zaten, ging ik langs de dealer en ze "leerden" ze binnen 10 minuten en zonder kosten aan het voertuig. Dit is wat ik kocht SetOf4 Genuine OEM GM Cadillac Chevrolet GMC 2020-25 TPMS Tire Pressure Sensors | eBay
Echt waar? Ik heb nog nooit problemen gehad met het gebruik van Autel's MX-One sensor op Honda, Nissan, Toyota en Ford. EQEV is mijn eerste GM-auto, dus ik heb geen ervaring. Denk je dat GM een belemmering is?

Maar die gebruikte TPMS is zeker een goede koop... Ik vraag me af hoe oud ze zijn. Meestal gaat de batterij in die sensoren 5 tot 10 jaar mee. Ik ga er misschien voor. Bedankt.

Echt waar? Ik heb geen problemen gehad met het gebruik van Autel's MX-One sensor op Honda, Nissan, Toyota en Ford. EQEV is mijn eerste GM auto, dus ik heb geen ervaring. Denk je dat GM een belemmering is?

Maar die gebruikte TPMS is zeker een goede koop... Ik vraag me af hoe oud ze zijn. Meestal gaat de batterij in die sensoren 5 tot 10 jaar mee. Ik ga er misschien voor. Bedankt.
Ja, echt waar. Ik heb nog niemand gehoord die succes heeft gehad met niet-oem sensoren. Dat betekent echter niet dat ze 100% niet zullen werken. Ik neem aan dat je een terugbetaling kunt krijgen als ze niet werken, dus laat ons weten hoe het gaat.

Ja, echt. Ik heb nog niemand gehoord die succes heeft gehad met niet-OEM-sensoren. Dat wil echter niet zeggen dat ze 100% niet zullen werken. Ik neem aan dat je een terugbetaling kunt krijgen als ze niet werken, dus laat ons weten hoe het gaat.
Ik heb de gebruikte OEM TPMS-sensor besteld via de eBay-link die je hebt verstrekt. lol
Ik vraag me af waarom GM-auto's niet toestaan dat de Autel-sensor werkt.

Uit nieuwsgierigheid, ik moet het misschien proberen met mijn TS508 TPMS-tool. Zoals ik al zei, ik heb veel succes gehad met Autel-sensoren en de tool voor het klonen van TPMS voor alle andere auto's die ik heb gehad.

Ik heb de gebruikte OEM TPMS-sensor besteld via de eBay-link die je hebt verstrekt. lol
Ik vraag me af waarom GM-auto's niet toestaan dat de Autel-sensor werkt.

Uit nieuwsgierigheid, ik moet het misschien proberen met mijn TS508 TPMS-tool. Zoals ik al zei, ik heb veel succes gehad met Autel-sensoren en de tool voor het klonen van TPMS voor alle andere auto's die ik heb gehad.
Hopelijk werkt het voor jou, maar in elke post over de Autel-sensoren staat dat ze niet werken. De enige waarvan ik gemengd succes heb gehoord, was de BHS UVS7051. Sommigen hebben ze aan het werk gekregen, anderen niet.

Hopelijk werkt het voor je, maar in elke post over de Autel-sensoren staat dat ze niet werken. De enige waarvan ik gemengd succes heb gehoord, was de BHS UVS7051. Sommigen hebben ze aan het werk gekregen, anderen niet.
Ik heb vijf 18" wielen besteld. Wanneer ze aankomen, gebruik ik de slechtst uitziende als reservewiel van volledige grootte. Ik zal de goedkoopste band in de juiste maat (245/60R18) monteren die ik lokaal kan vinden en deze laten monteren en balanceren. Ik zal de Autel MX-sensor op deze band gebruiken. Ik zal melden of het werkt op EQEV. Als het niet werkt, is dat geen probleem; het reservewiel hoeft geen TPMS te hebben.

Voor de andere 4 wielen gebruik ik de gebruikte OEM TPMS die ik net heb besteld met duurdere all-weather banden die de jaarrondschoenen voor mij zullen zijn.

Ik ben bezig met het monteren van een set 18" wielbanden op mijn gloednieuwe '24 EQEV die ik 5 dagen geleden heb opgehaald. Ik heb gebruikte 18" wielen van Chevy Travarse besteld via eBay, en ze zijn onderweg. Ik heb nog geen beslissing genomen over banden, maar ik zal waarschijnlijk de 18" gebruiken voor zowel winter als zomer. Ik denk erover om een set All-Weather banden te nemen met drie bergtoppen en een sneeuwvloklogo voor zware winters. Michelin AllClimate2 of GoodYear Assurance WeatherReady2 lijken goede kandidaten.

Nu voor TPMS... Ik dacht eraan om de OEM-sensor te kopen (GM Onderdeel # 13556202) die in deze thread wordt genoemd. Maar voor $32 per stuk plus verzendkosten, besloot ik om te gaan met Autel's MX-One programmeerbare sensoren. Ik bezit Autel's TPMS tool TS508, dus het programmeren van die sensoren is eenvoudig. Ik ben niet van plan om de banden te wisselen als ik eenmaal 18" wielen heb met all-weather banden, omdat ik een hekel heb aan de 21" wielen en standaard Conti low-profile banden die bij de auto zaten. Maar voor het geval dat, zal ik waarschijnlijk de ID klonen van de standaard wielen/banden. Klinkt alsof de auto automatisch opnieuw leert, dus dit is niet cruciaal. Maar met dezelfde ID zorg ik ervoor dat ik ze kan verwisselen en geen TPMS-waarschuwing krijg. Ik heb dit momenteel op onze Escape PHEV en het werkt geweldig.
kan ze krijgen van rockauto voor goedkopere $25, en ze hadden ook ACdelco's daar een tijdje geleden

kan ze voor $25 goedkoper krijgen van rockauto, en ze hadden er ook een tijdje geleden ACdelco's
Bedankt. Ik heb er een gebruikte van eBay besteld voor de kosten van 1 voor een set van 4.

Ik ben bezig met het monteren van een set 18" wielbanden op mijn gloednieuwe '24 EQEV die ik 5 dagen geleden heb opgehaald.
OK, ik heb 5 gebruikte wielen (7,5x18") ontvangen die afkomstig zijn van meerdere gesloopte 2018 Traverse van eBay. Ze zijn allemaal in goede staat en werden allemaal geleverd met de TPMS-sensor en naafkap intact. Ik heb ook een set van 4 gebruikte 1355202 TPMS-sensoren ontvangen via de link die @Colorado_Al met ons heeft gedeeld. De sensoren die op de Traverse-wielen waren geĂŻnstalleerd, zijn 13516165. Zien er identiek uit, maar hebben verschillende onderdeelnummers, dus ze zijn vermoedelijk niet compatibel met '24EQEV.

De ventielstelen die bij de 1355202 werden geleverd, zijn ook gebruikt. Ik weet niet zeker of ik de ventielstelen moet vervangen, maar om er zeker van te zijn dat ze goed zijn, kan ik de Schrader TPMS Service Kit (onderdeelnummers: 20008, 20018, 20043, 20046, 20635) bestellen en nieuwe ventielstelen en de gebruikte 1355202 TPMS-sensoren installeren wanneer ik banden vind. Ik weet alleen niet hoe oud die sensoren zijn. Er is dus een mogelijkheid dat de batterij niet erg lang meegaat.

Daarnaast zal ik een Autel-sensor in het extra wiel installeren dat als een volledige band moet worden gebruikt. Zal rapporteren of die TPMS zich al dan niet registreert in de auto.

Image

Image

Ik heb vijf 18" wielen besteld. Wanneer ze aankomen, gebruik ik de slechtst uitziende als reservewiel van volledige grootte. Ik zal de goedkoopste band in de juiste maat (245/60R18) die ik lokaal kan vinden monteren en laten balanceren. Ik zal de Autel MX-sensor op deze band gebruiken. Ik zal rapporteren of het werkt op EQEV. Als het niet werkt, is het geen probleem; de reserveband hoeft geen TPMS te hebben.
Even ter update. Ik heb nu mijn plan gewijzigd. Ik heb nu 4 18" wielen en nieuwe All-Season CrossMax banden gebruikt als reguliere zomerwielen/banden in plaats van de "looks-only" 21" standaard low profile banden. Ik heb nog steeds één extra wiel, maar heb er nu nog drie besteld om als set voor sneeuw in de volgende winter te gebruiken.

Dus ik heb nog niet geprobeerd Autel TPMS-sensoren op mijn EQEV te gebruiken. Bovendien heb ik, met behulp van de OEM TPMS-sensoren (GM onderdeelnummer 13556202), geleerd dat er twee methoden zijn om een nieuwe set sensor-ID's opnieuw te leren (te registreren). Eén is om OBDII te gebruiken om de ID's rechtstreeks naar de ECU te schrijven. Ik heb een Autel TS508 die dit kan, en het was heel eenvoudig. De garage waar ik de banden liet monteren, heeft de nieuwe set TPMS niet opnieuw geprogrammeerd of is daarin mislukt. Ik vond de TPMS-fout op het dashboard nadat ik met de auto naar huis was gereden.
Image

Een alternatieve methode om een nieuwe set sensor-ID's opnieuw te leren (te registreren) is om de "relearn" van de auto via de DIC te gebruiken (hieronder weergegeven).
Image

Ik heb deze methode niet gebruikt, maar hier is hoe.

Opmerking: De eerste bandpositie (LV) moet binnen 2 minuten worden gematcht en alle 4 de bandposities binnen 5 minuten. Als het langer duurt, wordt het matchingproces afgebroken en moet het opnieuw worden gestart.

STAPPEN
1.
Druk in de Ready-modus op de knop "Relearn Tire Pressure" onder Vehicle Status > Tire Pressure in DIC.
2. Er verschijnt een bericht met de vraag "Relearn tire pressure?". Druk op "Relearn". De auto reageert met twee claxongeluiden en gaat in de relearn-modus met een bericht "Relearning Tire Pressure" op DIC.
3. Begin met de linkervoorband (LV), ofwel A) gebruik de relearn-tool (* zie hieronder) om de TPMS-sensor in de buurt van de ventielsteel te activeren, of B) laat de bandenspanning los totdat de claxon klinkt, wat aangeeft dat de sensoridentificatiecode is gematcht met deze band- en wielpositie.
4. Herhaal stap 3 voor de overige drie banden in de volgende volgorde: Rechtsvoor (RV), Rechtsachter (RA) en Linksachter (LA).
5. Nadat de linkerachterband (LA) is voltooid, klinkt de claxon twee keer om aan te geven dat het sensor matchingproces is voltooid.
6. Zet de auto UIT om de voertuigleermodus te verlaten.
7. Pas alle banden aan op de druk die op het bandenlabel staat vermeld.
8. De TPMS-sensor moet nu de juiste bandenspanning aangeven die van elke sensor wordt verzonden.

* Voor deze activering kunt u alleen een goedkope GM TPMS-sensoractiverings tool gebruiken zoals deze: OEC-T5 EL-50448. Deze tool werkt alleen om de TPMS-sensor in de band "wakker te maken" of te activeren. U kunt deze activering bereiken door lucht uit de band te laten ontsnappen, zoals aangegeven in stap 3, methode B). Een tool als deze kan de TPMS-sensor niet opnieuw programmeren, sensorinformatie ontvangen of de sensor-ID's naar het systeem van de auto schrijven, zoals Autel TS508 kan. Als u meerdere auto's van verschillende modellen twee keer per jaar opnieuw moet programmeren, zoals ik doe, en iemand moet betalen om deze service uit te voeren als u het niet zelf doet, dan is de kosten van een complete TPMS-servicetool zoals TS508 een investering waard. De mijne heeft zichzelf vele jaren geleden terugverdiend.
Image

Mijn inzicht is dat EQEV TPMS niet is uitgerust met een automatische relearn-functie. Als de banden worden geroteerd, moet de positie elke keer opnieuw worden geleerd door de bovenstaande stappen te volgen. Zo niet, dan zal TPMS nog steeds de juiste druk weergeven, maar de locatie van de sensor komt niet overeen met de locatie op het diagram op het scherm.

Ik bekijk een set Blazer gaswielen en ze worden geleverd met de TPMS-sensoren. Ze hebben echter niet hetzelfde onderdeelnummer. Zouden ze nog steeds werken? Ze zijn 433 mhz. Het onderdeelnummer dat ik heb verzameld is 13540606.

Ik zou niemand betalen om ze te installeren, maar als ze allemaal al gemonteerd en gebalanceerd zijn, zou ik ze uitproberen. Mij is verteld dat het EqEV-systeem niet samengaat met de oudere sensoren, ook al is de frequentie hetzelfde.

Ik zou niet betalen om ze te laten installeren, maar als ze al gemonteerd en gebalanceerd zijn, zou ik ze uitproberen. Mij is verteld dat het EqEV-systeem niet samengaat met de oudere sensoren, ook al is de frequentie hetzelfde.
Ze komen van een 2023 Blazer. Alles is intact. OEM-wielen, banden en TPMS gemonteerd en gebalanceerd. Ik zal kijken of ik ze krijg of niet. Als ik ze krijg, zal ik het testen.

21 - 37 of 39 Posts